Brrr!

En polisbil utanför en port till huset mittemot var det första som mötte mig när jag kom till mitt kvarter här i Sundsvall. Det är som det brukar. Välkommen till hooden, liksom.

Och här är det svinkallt. Men faktiskt inte utomhus. Inne i lägenheten är det däremot så kallt att jag behåller både mössa och halsduk och till och med drar på mig ett par extra raggsockor. Trots det är tår, fingrar och nästipp iskalla. 16 grader inomhus är i det kallaste laget. Elementen är på full effekt, men det hjälper inte – kylan drar in från fönstren. Jag måste försöka skapa mig någon sorts mysig pluggstämning och inte frysa ihjäl i min lägenhet. Det vill säga: på med mössa, halsduk, fingervantar, dubbla raggsockor, fleecefilt och så tända varenda stearinljus jag har.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Värmeljus är väl bättre? Men ja, ljus överlag hjälper till. :)

Postat av: barajagjohanna

Veronika: Ljus som ljus? :P Jag har nio värmeljus, två stora doftljus från Ikea och fyra "vanliga" (?) ljus. :) Och en ugn som står öppen!

2010-01-09 @ 16:09:04
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback