"Jaha, har ni bara -28? Här är det minsann -34!"

Svenskarnas favoritämne: vädret! Särskilt mycket favoritämne blir det i extremvärme och extremkyla, men också såklart när sommaren är dålig (läs: grå, regnig, kall). Personligen förstår jag att det är ett favoritämne, eftersom jag själv är en liten hobbymeteorolog. Men när jag loggade in på Facebook i dag blev det nästan lite för mycket när var och varannan statusuppdatering handlade om hur kallt det var på olika håll i Sverige. Ville jag veta hur många grader det var utanför fönstret i Falun behövde jag inte ens gå till termometern i köket eller än mindre kolla en vädersajt - det gick fortare genom att scrolla ner på Facebooksidan. Praktiskt förstås. Men mest komiskt.


På föräldrarnas gård i Falun visade termometern -28 grader på förmiddagen. Långt ifrån kallast i landet.


Kommentarer
Postat av: Veronika

En av mina kompisar hade 13 grader inomhus i morse. Nu vid sängdags hade hon fått upp temperaturen 2-3 grader. Det tyckte jag faktiskt var intressant att följa. Annars har jag inte sett några temperatur-statusar, kanske för att jag mest känner folk i lite varmare delar av landet? Här har det varit 18-20 grader. :)

Postat av: Tobbe

Här är det minus 27 nu, bästa att gå och lägga sig och hoppas på varmare tider när man vaknar!

2010-01-07 @ 01:49:33
URL: http://vad-ar-grejen.blogspot.com/
Postat av: Fröken siljans grandmother

Oj, vad vackert dina föräldrar bor!!

2010-01-07 @ 15:25:01
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Burr, så kallt!



Tobbe: Det sjuka är att -14 grader idag inte kändes särskilt mycket varmare än -28 igår...



Fröken siljans grandmother: Ja, de bor väldigt fint!

2010-01-07 @ 15:46:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback