Män dominerar musiken – omotiverad debatt fortsätter

På mitt förra inlägg fick jag en kommentar, som ledde mig till bloggarens egna inlägg om P3 Guldgalan:
    Jag kollade nyss igenom listan över vilka artister jag lyssnar mest på och jag skäms lite. Den domineras av gubbar. Det har blivit lite bättre, om en kollar listan som bara täcker de tre senaste månaderna så är mansdominansen lite mindre men fortfarande en mansdominans.
Den här killen skäms alltså för att han främst lyssnar på gubbar. Men om gubbarnas musik tilltalar den här killen är det väl inte konstigt om han lyssnar på dem? Ni får ursäkta, men jag kan verkligen inte förstå problemet. Om vi vänder på det hela blir det tydligare hur fånig diskussionen är: Om jag lyssnar främst på kvinnor – ska jag skämmas då också, för att jag inte kvoterar in manliga artister i min playlist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback