Stockholm I like you

Drottninggatan. Juli. Semester. Pridevecka. När jag vandrar den korta biten från Sergels torg och hundra meter mot Gamla stan hinner jag bli riktigt irriterad. Jag kommer knappt fram. Gatan är proppfull av människor och jag får kryssa mellan långsamma turister som fascinerat tittar på dalahästar och älgskyltar i turistaffärer. Utan att se sig om och utan att tänka på att någon kommer gå in i dem om de tvärstannar, gör de just det. Tvärstannar. Och jag kämpar för att inte tappa tålamodet när jag går in i dem. Folk ö-ver-allt.

Men trängsel till trots. Oj, vad jag gillar den här stan.

Kommentarer
Postat av: Linn

Oj, oh, ja! Och som jag saknar staden...

2010-07-27 @ 22:04:03
Postat av: Meja

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback