Jag hade i alla fall tur med vädret


Öland sägs vara solsäkrast i Sverige. Så även under mina dagar där. Och stränderna är makalösa. Ungefär 55 mil har jag kört på Öland. Då kan jag berätta att ön inte ens är 14 mil lång. Men när man kör upp och ner och kors och tvärs kommer man upp i några mil.

Sanningen är den att den här veckan har varit ganska tuff. I bilen längs de ölandska landskapen fick jag erfara att jobbet som resereporter vare sig är glamouröst eller enkelt. Jobbet har nämligen inte gått fantastiskt den här veckan, jag har haft tandvärk och alldeles för mycket att tänka på. Stundtals har jag känt för att ge upp. Kasta in handduken. Åka hem. Givetvis gör man inte det, utan man fortsätter. Fortsätter köra, fortsätter svänga av på småvägar som knappt finns på kartan, fortsätter stanna till, fotsätter fotografera, fortsätter skriva. Man tvingar sig själv att äta middag ensam eftersom man fattar att man inte klarar sig annars. Man försöker prata med människor och anstränga sig med kameran. Men man orkar inte göra sitt allra yttersta. Och det  är tråkigt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback