Under våra sex första veckor här händer följande:

  • Lägenheten ovanför har inbrott.
  • Sambon upptäcker en halvdäckad tjej ute på gården halv tre en vardagsnatt. (Sambon ringer ambulans, vilket slutar med att polisen hämtar henne.)
  • Polishelikopter cirkulerar ovanför huset.
  • Pedofil grips i området.
  • En enorm  smäll (explosion?) hörs precis utanför balkongen.
  • Från den lokala puben, med fönster som vetter mot vårt sovrumsfönster, hörs störande ljud de flesta kvällarna. Mest bröl och skratt och en man som skrikit »visa pattarna!»
  • Sambon hittar en spruta på vägen utanför.
  • Allmänt instabilt folk cirkulerar ö-ver-allt.

Nyss blev jag dessutom kallad idiot av en man. Jag kommer cyklande, extremt lugnt bakom honom och hans dotter. I stället för att be sin dotter akta sig för att det kommer en cyklist, säger han till henne »flytta på dig, det finns idioter som inte plingar här». Några meter längre fram får jag veja för att inte köra över ett fyllo som vinglar fram och tillbaka över hela cykelbanan.

Jag är så trött på det här stället!


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin



Jättetråkigt att läsa...

Och vi som har bott här i fem år nu! Och tycker att allt är så bra!

Men det klart... vi är ju uppfödda i Stockholms olika förorter... Så då blir man väl van på nåt sätt...

Postat av: barajagjohanna

Bim: Kanske har vi bara haft otur. För jag tycker att det är jättemycket häromkring som är fint och mysigt och jag gillar att det ligger lite utanför stan (även om det ibland känns långt borta). Med Farsta centrum finns ju nästan allt man behöver här också. Men det har varit mycket på kort tid nu som gjort mig lite less... Jättesynd!

2010-07-21 @ 22:01:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Cliff

Sköndal är Farstas väluppfostrade lillebror! Som lokalpatriot måste jag bara nämna det. :-)

2010-07-23 @ 03:02:36
Postat av: Annika

Oj... då är ju Nacksta himmelriket i jämförelse, det hade man inte trott :p

2010-07-25 @ 17:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback