Inbjudan jag fasat för

Välkommen på klassåterträff!
Nu är det dags för återträff med 9a och alla andra klasser på Gruvrisskolan som gick ut 2000.


Jag såg brevet och tänkte nej. Nej nej nej. De jag vill ha kontakt med, dem har jag kontakt med. Kalla mig tråkig, men det är tio år sedan jag såg vissa av de gamla klasskompisarna – och det finns en anledning till det.

Jag minns högstadiet som en ganska jobbig period. En period som jag var glad åt att lämna för gymnasiet och som jag i dag är glad åt att den är så pass långt bort att minnena börjar blekna. Utan att gå in på för många detaljer, så var vår högstadieklass den värsta i skolans (visserligen ganska korta) historia.

Klassträff med 9a. Är det då man ska jämföra vem som har blivit mest lyckad? Är det då jag tio gånger ska berätta för olika personer att jag pluggar till journalist och tio gånger få höra folk säga »jaaa, åh, jag minns att du alltid skrev så mycket, journalist passar väl dig?» Jag har sprungit på en och annan klasskompis på krogen och jag vet hur det brukar låta. Det är tomt snack. Artighetsfraser. Åka till Falun min sista helg på praktikterminen, och betala 400 kronor för en fest med gamla klass- och parallellklasskompisar som jag inte har någon kontakt med eller något behov av att träffa? Tack. Men... nej tack.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Vår sådan återträff blev inställd pga för få intresserade.

Postat av: Anna

Kan inte vi ha en egen klassåterträff, bara du och jag? Du får gärna komma hem till mig så kan vi kolla i gamla skolkataloger och vika oss dubbla till VårPulsfilmer från -97. Säg bara till när du vill...och du, det är helt gratis! Kram Anna

2010-03-09 @ 08:38:20
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Det kanske händer här med?



Anna: LÄTT att vi ska! :)

2010-03-09 @ 17:03:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: lisa

meeen jag dåååå?? vill också kolla i gamla skolkataloger och se vårpulsfilmer!!!:)

2010-03-12 @ 14:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback