Och den där tjejen ska ha dansat på avancerad nivå...

Efter jobbet gick jag på ett steppass på Friskis&Svettis. Jag trodde att step var samma sak som step up, som jag varit på i Uppsala och Sundsvall. Men step visade sig vara något annat. Medan step up är som jympa fast med bräda, är step som aerobics fast med bräda. Det vill säga en massa stegkombinationer hit och dit, höger, snurr, vänster, bak, fram, snurr och snurr, upp på brädan, över brädan, runda brädan, konstig takt, snurr hit, snurr dit och väntavilkethållskullejagåtnuigen?

Efter en halvtimme var jag superarg över att jag inte hängde med i alla snurrar. Jag ska ju kunna det här, tänkte jag, jag har aldrig haft särskilt svårt för sånt här! Jag var så arg att jag var beredd att gå ut genom dörren och åka hem. Men det gjorde jag inte. I stället genomförde jag hela passet och lyckades till slut ta mig åt rätt håll. Armrörelserna, däremot, de fick jag helt strunta i...

Kommentarer
Postat av: Fröken Norrlandsleksing

Ja, de där jäkla armrörelserna ställer alltid till det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback