Sol som påminner om vintern som försvinner

Ute är det blå himmel, sol, några ynka minusgrader och marken är vit. Helt fantastiskt. Helt perfekt.
Men jag får ångest.

Kanske för att en sådan här dag är som gjord för snowboardåkning och jag inte har någon möjlighet till det. Kanske för att jag helst av allt skulle vilja vara i Falun och sitta vid båthusets vägg och blunda mot solen. Kanske för att jag som vanlligt inte är färdig med vintern förrän jag fått spendera minst en dag i backen. Kanske för att jag helt enkelt kan bli så här när vintern börjar gå mot sitt slut. Ångesten kommer nog också från att jag inte vet vad jag ska göra med dagen. Sambon jobbar natt och jag är rastlös och kan inte riktigt komma överens med mig själv. Borde jag ha egentid eller är det bara bullshit? Det är ju lördag...

Kommentarer
Postat av: sara

Mmm... Jag kan ocksâ längta efter vârvintriga skidbackar där jag sitter i ett varmt Medelhavsklimat!



Bises, Sara

Postat av: barajagjohanna

sara: Det förstår jag. Jag längtar så att det nästan gör ont. Hemma åker de på både längd och utför och sitter och fikar ute vid båthuset. Själv var jag inne i stan bland trafik och tusentals människor. Det har förstås sin charm, det också, men just nu skulle jag behöva lite fjällsemester för att kunna längta till våren.

2010-03-06 @ 18:12:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback