Avslutande moment: picknick!


Inte är det varje måndag man kommer hem elva efter att ha haft picknick. Picknick med redaktionen. Lyxpicknick. Från eftermiddagen till sena kvällen. Inte bara jordgubbar, sallad, bröd, ost, kex, godis och massvis av annat ätbart, utan vin också. Och present. En fin avtackning.

Så, nu då? Ledig, tydligen. Om det känns skönt? Nej, inte särskilt, faktiskt. Men det är nog för att det inte känns som om jag är ledig. För det första har jag nog inte hunnit förstå att praktiken är slut. Puts väck, för alltid borta. För det andra är det tråkigt att vara ledig ensam. För det tredje har jag en praktikrapport och en artikel att skriva, totalt 13 000 (!) tecken. Så riktigt ledig är jag ju faktiskt inte ännu, egentligen.

Nåja, jag ställer åtminstone ingen klocka på ringning i morgon.


Kommentarer
Postat av: Elin

Underbart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback