Den nya ångesten

Alldeles nyss påbörjade jag min fyra månader långa praktik.

Eller ja, alldeles nyss, jag vet inte. Tydligen är det 15 veckor sedan nu.
Jag verkar bara ha två veckor kvar.

Tiden går farligt fort. Om två veckor går jag på en ledighet jagvetintehurmångaveckorjagharinteräknat.
(Innan jag är tillbaka på min praktikplats för några veckors sommarvikariat.)

Och sedan. SEDAN! Sedan är det dags för Sundsvall igen. För att jag i januari ska få min journalistexamen.

Journalistexamen.
Frågetecken.
Vad ska jag göra med min journalistexamen? Hur ska jag få ett jobb? Vad vill jag ha för jobb?

Herregudjagkanskeharfåttexamensångest.
(Jag googlade examensångest. 365 träffar. Det finns alltså något som kallas så.)

Kommentarer
Postat av: Linn

Okej, var det Den Här Ångesten du syftade på. Vi ser till att träffas i veckan. Jag inbillar mig att delad ångest är bättre ångest. Eller nåt. :P Skönt att åtminstone inte vara "ensam". Jag har i helgen grinat på mammas axel över just precis det här...

Postat av: barajagjohanna

Linn: Nja, det var nog den gamla "hederliga" ångesten jag syftade på, men den här nya gör sig allt oftare påmind. Ja, jag tycker också vi ser till att träffas.

2010-05-16 @ 21:48:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

... yeey, snart kommer du hem och då ska du släppa framtidstankarna för ett tag och bara njuta av lite ledighet. Camilla finns här!

2010-05-17 @ 14:38:21
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback