Och så är jag galet nervös också

I går var jag hos tandläkaren. 645 kronor för en röntgenbild och en läkare som kände på mina uppkommande visdomständer och sa:

– Boka tid hos en tandhygienist för att ta bort tandsten och sånt.
– Boka tid hos en läkare för att ta bort visdomständerna.
– Sedan kan du komma tillbaka till mig så ska jag byta lagningarna du har. Jag ser att du har haft dem sedan du var barn och det ser inte så fint ut.

Han tror visst att jag har pengar i överflöd? Men tre tider är bokade. En hos en tandhygienist, och så två tider för att ta bort två visdomständer. Jag undrar hur många tusen det kommer gå på...


Kommentarer
Postat av: Pia

Stackars dig. Att ta bort tandsten är bland det värsta jag har varit med om. Jag har ganska mycket så jag blir kallad 2 gånger per år för att göra det.

2010-05-18 @ 21:22:34
Postat av: Emelie Nilsson

En visdomstand brukar gå på mellan 1000 och 1500 beroende på vilken tandläkare du går till. Har dragit ut tre stycken hittills...

Postat av: barajagjohanna

Pia: Jag vet, det är skitäckligt att ta bort tandsten. Huh!



Emelie: Fast när det krävs operation för att de inte kommit upp tror jag att det kostar lite mera... :S

2010-05-19 @ 07:56:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback