Äta, äta, äta!

32676-79Jordgubbscheesecake på Ikea i Gävle igår. Det finns nog inget godare. Det är så att jag kan åka åtta mil till Ikea enbart för deras cheesecake.

När jag blir rastlös, vilket tyvärr händer ganska ofta, börjar jag att äta. Det spelar nästan ingen roll vad det är, jag måste äta, det är liksom stimulerande. (Värst av allt är förresten att jag i princip aldrig har någon mättnadskänsla. Det resulterar i stora portioner med alltid plats för mer.)

Det är jobbhelg den här helgen och ikväll är jag trött, men mest av allt uttråkad och rastlös. Medan de flesta andra verkar vara ute och roa sig, så sitter jag ensam i soffan och tittar på en dålig film (och tycker synd om mig själv kan tilläggas), när det egentligen vore smartare att bara gå och lägga sig. Istället äter jag en deciliter jordnötter för att få bort suget, men det blir bara starkare eftersom det är något sött jag vill ha. Te och bullar hjälper inte heller. Jag ger upp.

Kommentarer
Postat av: tess

jag känner igen det där med sötsug och att man äter bara för att man är uttråkad. du kan ju gissa om jag blev sugen på cheesecake och jordnötter nu ;)

Postat av: Linnnn

Du skulle bara veta hur magiskt god min frusna cheesecake är. ;)

2006-04-10 @ 15:03:15
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

tess>> Haha. Och jag tänker på att du åt en halv kladdkaka, så gör ju jag med när jag är uttråkad.

Linnnn>> Oj! Det lät ju liksom inte helt fel...

2006-04-10 @ 17:08:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Jonna

Jag skulle dö för denna goda kaka! Har du kanske ett recept? Hittar det inte någonstans.

2007-01-24 @ 08:34:41
Postat av: barajagjohanna

Jonna: Har inget recept, fråga Ikea... ;)

2007-01-24 @ 08:59:56
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

tror att det är almondy som gör den och att det finns i frysdisken på ica....

2007-01-28 @ 21:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback