Min första P-bot...

...har jag fått idag. Crap! Jag är medveten om att jag parkerade bilen på fel sida (ja, vi har datumparkering utanför mitt hus, men någon skylt om det finns inte, jag lovar). Jag orkade inte gå ut och flytta på den sent igårkväll när jag kom på det och tänkte att det spelar nog ingen roll. Jag menar, jag åker därifrån på morgonen och det behövs ju ändå ingen snöskottning nu. Men jag var nog lite naiv, för visst satt det en lapp i rutan när jag tittade ut genom fönstret. Nåja, 200 kr är ju inte så farligt, tänkte jag.

Tyvärr var det  ingen liten böter. Jag måste betala 600 kr! Fan. Det svider rejält på mitt konto som inte har mer än 900 kr just nu. Hoppas förfallodag är om en månad eller så.

Lite pengar på kontot eller inte, lite välgörenhet funkar alltid.
Titta in på 
Solidaritetsbloggen och hjälp till att förändra du också.

PS. Föräldrarna har kommit hem från Frankrike. Det betyder att jag har fått en påse croissanter och 400 gr schweizisk choklad. Plus att jag fick ett påskägg på jobbet. Och har en godisskål hemma till påskkärringarna (vilka jag tvivlar på kommer). Jag känner redan hur magen växer... DS.

Kommentarer
Postat av: Linnnn

Aaaahh, Johanna! Då var det du som fick dagens otur som en spark i r-ven. Själv så parkerade jag som en tjuv innan idag, bara för jag skulle o handla. Vadå att jag var stiss när det endast var EN kassa öppen, o 17 (!) personer före mig i kön. Blev dock inte upptäckt av ngn lapplisa (vad heter en manlig sådan, btw?). Phew. 600.. inte o leka med. Stackare. ;] Pusss

Postat av: barajagjohanna

Linnnn>> De manliga heter kanske lappkalle? Haha! Näe, usch, 600 var inget roligt, men förfallodag fanns ingen så jag kan ju vänta med att betala till min heltidslön i maj. :) Puss!

2006-04-12 @ 18:22:18
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cocotte

Aj 600 kronor, det var inte kul.

Här tror jag att det är 11 euro första parkeringsboten. Det svider det med, men 600 kronor, usch och fy.

2006-04-13 @ 11:32:54
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cocotte>> I Frankrike om nåt (Paris åtminstone) borde de ha höga böter på felparkering, de parkerar ju som stollar. Backarna i Montmartre är ju riktigt komiska med alla bilar som praktiskt taget står på varandra. Fast iofs, vad har de för val...

2006-04-13 @ 14:08:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback