Alla hjärtans/singlars/längtans dag

Jaha, Johanna, ska du hitta på något kul på alla hjärtans dag?
- Öh, näe? Inget speciellt för att det är alla hjärtans dag i alla fall. Jag ska väl leta snowboardkläder och hälsa på syster och Oliver och gå på aerobics och försöka plugga och sånt vanligt.

Men Johanna, ska du inte visa dina nära och kära att du tycker om dem?
- Det kan jag väl göra någon annan dag?

Men ska ingen få någon alla hjärtans dag-present av dig, Johanna?
- Nej. Vill jag köpa en present till någon, så kan jag lika gärna göra det den 17 mars eller 23 augusti eller något annat lika obetydligt datum.

♥ Berätta varför du är emot alla hjärtans dag, Johanna.
- Alltså, nu vet jag inte riktigt om jag är emot alla hjärtans dag, men visst. Att det är ett kommersiellt jippo är ju oerhört uttjatat, men fortfarande sant. Jag kanske skulle tycka något annat om jag inte var singel, men jag tycker verkligen att det är ganska fånigt med alla hjärtans dag. Jag förstår inte grejen med att man ska gulla med varandra lite extra den 14 februari, liksom. Och jag vet att det är många singlar som blir lite extra deppiga också. Och för att inte tala om de som har en partner, men inte kan träffas idag. Jag tror att det väcks mycket onödiga krav och jag har ingen större lust att ställa upp på det.

Johanna, man måste ju inte ha en partner för att fira alla hjärtans dag.
- Det är möjligt. Men vad är det man ska "fira"? Dessutom är ju faktiskt alla hjärtans dag väldigt koncentrerat kring par.

Men Johanna, vad är det för fel med att kramas och var lite extra snäll idag?
- Det är väl inget fel med det. Själv är jag kanske lite extra snäll imorgon.


En liten extra tanke till farmor, vars hjärta slutade slå sex år sedan idag. Och så till farfar vars hjärta stannade tre dagar innan farmors.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

http://niotillfem.tjejsajten.se/blogs/168154/alla-hjaertans-dag-.htm#WriteComment

2008-02-14 @ 13:21:42
Postat av: Therese

Jag har varit både singel och tillsammans med någon på alla hjärtans dag men ändå aldrig direkt firat. Känns väl kommersiellt och ge en liten present eller ha mys-middag kan man väl ha vilken dag som helst. Nästan roligare om det kommer lite oväntat. Sen tror jag att många singlar idag känner sig lite extra mycket singlar och kanske blir lite smådeppiga.

Postat av: Ida

Jag kan inte annat än att hålla med mycket.. Självklart är det bra att man visar varann att man tycker om varann. MEN. Som sagt, alla andra dagar då? Man kanske skulle kunna skicka en tanke till hjärtsjuka en sån här dag. Äh, jag vet inte. Säger som du, det kanske skulle vara annorlunda om man inte var singel.

2008-02-14 @ 15:51:18
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Cliff Hanger

Word!

2008-02-14 @ 17:12:49
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Cliff Hanger

Gick det bra med din röntgen förresten?

2008-02-14 @ 17:14:12
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Precis, man känner sig ju lite extra singel. Fast jag har faktiskt inte tänkt på det idag och det känns skönt.

Ida: Jag har för mig att det var något sådant där "tänk på hjärt- och lungfonden på alla hjärtans dag" förra året...? Och DET gillade jag. På det sättet kan jag gärna tänka på hjärtan. :)

Cliff Hanger: Själva röntgen gick ju smärtfritt... :) Jag har inte fått tid för läkarbesök än, men det är först jag då får reda på om allt ser bra ut. (Jag fick iofs se bilden och tyckte att jag ser snedare ut. Men det tycker jag alltid. Jag hoppas verkligen att jag har sett fel. Det ska liksom inte riktigt gå att bli snedare...) Tack för tanken.

2008-02-14 @ 17:35:05
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Sandra

Sluta vara bitter och klä dig läckert i lack och glitter (kolla in the poodles dför inspiration!)!

2008-02-14 @ 18:26:37
Postat av: Sandra

Sluta vara bitter och klä dig läckert i lack och glitter (kolla in the poodles dför inspiration!)!

2008-02-14 @ 18:26:43
Postat av: barajagjohanna

Sandra: På måndag kommer jag till skolan i lack och glitter.

2008-02-14 @ 22:00:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Magnus J

Kan inte annat än hålla med. Jag är hellre kärleksfull och extra snäll de övriga 364 dagarna på året...

Kram på er alla idag istället =)

2008-02-15 @ 17:06:56
Postat av: barajagjohanna

Magnus J: Precis. Kram tillbaka. :)

2008-02-16 @ 00:21:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Oäkta mrs Hanger

Om man behöver alla hjärtans för att vara romantisk eller extra snäll, då har man nog andra problem här i livet...

2008-02-19 @ 17:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback