Sist jag gjorde något liknande var jag nog inte så gammal.

Jag ramlade ur sängen inatt. Har ingen aning om hur jag lyckades med det... Normalt ligger jag väldigt stilla när jag sover. Jag är ingen sådan som river upp lakan i sömnen eller så. Jag minns att mamma har sagt att jag som barn ofta låg exakt likadant på morgonen som jag somnade på kvällen (förutom de nätter jag var uppe och gick i sömnen, förstås).

Men inatt, eller tidigt imorse snarare, rörde jag uppenbarligen på mig.

Innan jag fortsätter kan jag berätta att min säng är lite högre än en normal säng...

Jag vaknade plötsligt till när min kropp rullade ut från sängkanten, tappade sin trygga kontakt med den mjuka madrassen och var påväg ner till golvet. Mina armar vevades runt i luften som för att återfå balansen, de slog till vattenglaset (som tack och lov höll) på sängbordet och hela jag ryckte till. Som tur var hann kroppen reagera så att jag inte for i golvet med en smäll. Jag minns inte om jag tog emot mig med armar och ben nere på golvet eller om jag hann ta tag i sängkanten med armarna. Benen var i alla fall i golvet, gardinerna till sovalkoven fladdrade till, jag var förvånad och klockan stod på 05-nånting.

När jag vaknade några timmar senare höll mina fötter fast gardinerna uppe i sängen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Aktiva nätter? ;)

Visst kan man sova oroligt, men jag tror inte att jag kommer i närheten av detta!

Postat av: barajagjohanna

Sara: Hehe, nä, det här var ytterst ovanligt för mig...

2008-07-05 @ 15:34:45
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: C.72

Det där skulle ju fasen ha filmats. =)

2008-07-05 @ 21:19:12
Postat av: barajagjohanna

C.72: Haha, ja, det skulle jag vilja se, jag hade nog vikt mig av skratt, samtidigt som det skulle vara lite obehagligt att se mig själv i icke-vaket tillstånd...

2008-07-05 @ 23:33:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, ojdå. Ja men det där känner jag igen! Alltså att jag sover som ett barn, väldigt lugnt och stilla. Jag är likadan, men på senaste tid har jag också börjar vrida och vänta mig mkt!

2008-07-06 @ 15:43:12
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback