Hela Sverige grillar.

Inte alls på humör. Det är lördag kväll och hela jävla Sverige verkar grilla. Alla utom jag, för jag ligger hemma i soffan och sms-röstar på Körslaget (oh my...) samtidigt som jag försöker andas genom en igentäppt näsa, nyser hela tiden och håller på att klia sönder armarna. Allergi gånger två, underbart! Dessutom äter jag mörk choklad som jag egentligen inte ens vill ha. Ont i magen har jag också.

(Okej, det känns något bättre nu, för jag har haft ett skönt få-ur-sig-irritationerna-samtal med en medlem i världens bästa PMS-kärring-klubb.)

Lördag kväll, klockan har hunnit bli elva. Min onyktra lillebror ringer och sjunger Leksandssånger för mig tillsammans med sina onyktra kompisar. Och jag tänker sova. Det var dagens tyck-synd-om-mig-inlägg.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag tycker verkligen synd om dig. Min allergi försvann när jag var gravid och har aldrig återkommit i sin forna glans. Visst kan jag känna av pollen igen, men inte ens så pass att jag anser mig behöva mediciner. Så du får skaffa en bebis helt enkelt (tror dock inte det funkar på alla).

Postat av: Sara

Nej! Allt detta på en och samma gång! Stackars, stackars dig!
Jag har faktiskt också hört att graviditet "botar" allergier, men det kanske finns andra grejer? ;)

2008-05-11 @ 10:18:14
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: Therese

Åh stackars dig. Många är allergiska just nu och det verkar så trist att inte kunna/orka njuta av våren. Hoppas du snart känner dig bättre. Jag tillhörde dom som grillade igår men blev inte onykter och sjöng leksandssånger.

2008-05-11 @ 10:47:58
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Jag måste helt enkelt skaffa en bäbis. Bums!

Sara: Jag får försöka med medicin lite till, för jag vet ärligt talat inte om en graviditet är min plan för tillfället... ;)

Therese: Normalt kan jag njuta. Det är väl bara så att jag helt enkelt inte bör somna i gräset eller sitta ute när gräsmattorna klipps, hur gott det än luktar. Jag ska bara lära mig det. Va, sjöng du inga Leksandssånger?! Galning!

2008-05-11 @ 11:12:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback