Tidslinje

För 15 år sedan...
var jag en nioårig teaterapa.
ville jag bli författare.
älskade jag min (fula, hur kunde jag älska den?) fleeceväst som jag gick omkring med i skolan.


För 10 år sedan...

fick jag korsett för att min ryggrad skulle sluta krökas.
hade jag nedräkning eftersom jag skulle få åka på språkresa - men först om ett år...
skrev jag tjejtidning på nätet.


För 5 år sedan...

bodde jag i en etta i Uppsala.
läste jag journalistik och jobbade extra som telefonförsäljare och hade alldeles för mycket i skolan.
var jag aktiv inom Svenska Frisksportförbundet och åkte på kurser, ledde ungdomsträff och skrev tidning.

För 3 år sedan...

pluggade jag i Paris och skulle precis flytta från älskade Montmartre till Marais.
blev jag så fylld med upplevelser att jag fortfarande kan leva på det.
var det trettio grader varmt i Paris och jag var svettig var jag än gick.


För 1 år sedan...

var jag sjukskriven efter min ryggoperation.
hände det inte mycket om dagarna.
såg jag fram emot hösten som skulle innebära färdigläkt=träning och kreativt skrivande.


För 3 månader sedan...

var jag på babysång med min systerson.
läste jag kursen "Skrivande, identitet och makt" och hade extremt mycket att läsa hela tiden.
var jag nästan ständigt hög av endorfiner tack vare aerobics.


Igår...

jobbade jag och var så trött att jag somnade i kontorsstolen i några minuter.
var jag barnslig och pussade, sjöng, kittlade, matade, badade, bytte blöja och grimaserade åt Oliver.
hade jag väldigt svårt att få något vettigt gjort i pluggväg.


Idag...

jobbar jag igen och var så trött även idag att jag tog en kvarts sovande rast i massagestolen.
ska jag äntligen komma igång med träningen igen efter för mycket sjukdom.
känner jag mig hemskt stressad över allt jag ska hinna göra på en dag.


Imorgon...

måste jag nog handla mat.
ska jag skriva färdigt allt och skriva ut massor av papper till skolan.
blir jag intervjuad till en B-uppsats om att vara hockeysupporter.


Om 1 år...

bor jag troligen inte i Falun, utan i någon stad som börjar på S. Troligen.
hoppas jag att jag är nöjd med det läsår som går mot sitt slut.
har jag egentligen ingen aning om vad som händer i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Ida

Nu är jag bara frågan VILKEN stad som börjar på S... ;)

Postat av: barajagjohanna

Ida: Hehe, ja, det finns ju några alternativ... ;)

2008-05-04 @ 20:37:00
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Lisa

Skrivandet verkar gå som en röd tråd i ditt liv :)

2008-05-04 @ 20:47:00
URL: http://lisasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Lisa: Det stämmer, och jag märkte att det blev tydligt när jag satt och läste igenom det här, faktiskt. :)

2008-05-04 @ 22:57:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback