Livsnödvändig shopping

Apelsin, banan, kiwi, äpplen, gurka, broccoli, potatis, quinoa, parmesan, ägg, crème fraiche, matlagningsgrädde, mjölk, sojakorv, quornbitar... Skåningen och jag var på Coop och handlade samtidigt och han tyckte inte att min varukorg såg särskilt studentig ut. Och nä, det kanske den inte gjorde. Ungefär hälften av allt var dessutom ekologiskt (jag kan  inte låta bli att välja ekologiskt om det finns ett val och det inte kostar multum). Nä, min varukorg kommer nog aldrig bli typiskt studentig.

Vad skåningen handlade? Han skulle storhandla, sa han. Grillkorv, falukorv, korvbröd, mjölk och smör. That's it.

Kommentarer
Postat av: Malin

min standardkorg: ett paket finncrisp, ett paket vaniljlättyoughurt, ett paket ekologisk mjölk, ett paket keldasoppa och några bananer. den kvinnliga varianten av en studenthandling. jag brukar inte tänka inte tänka utifrån ett studentperspektiv, jag brukar tänka singel vs. inte singel :D

2008-11-20 @ 23:34:25
Postat av: barajagjohanna

Malin: Det är ganska spännande det här. Singel vs. inte singel? Ja, mina inköp är nog mer singelinköp än studentinköp, förutom att jag inte köper färdigmat som en singelstereotyp kanske gör. ;) (Eller är det bara manliga singelstereotyper som köper färdigmat?)

Postat av: Anonym

Jag sträcker mig till soppan, men fryst färdigmat köper jag inte och inte heller snabbmat ala McDonalds. Det är männens grej, tror jag :D

2008-11-21 @ 02:54:30
Postat av: Sofia

I min korg finns alltid mjolk, bananer, blabar, salmon fish cakes, broccoli och sotpotatis. Det ar min singelshopping. Det varsta ar att jag slanger alltid jattemycket mat, vilket jag ar sa trott pa - forra veckan kopte jag ett paket rokt lax for att gora smorgasar med...jag anvande tva skivor och igar slangde jag resten av paketet. Jag vet inte hur man lyckas. Dem borde borja gora fler singelportioner och inte bara ta for givet att alla som handlar inte har sambo och familj.

Kom precis pa att jag kunde ju ha gett laxen till katterna...

2008-11-21 @ 10:08:05
URL: http://missionsparkle.blogspot.com
Postat av: Ida

Haha, det var lite skillnad på korgarna doh :P Min ser också mer ut som din :) Man kan väl inte BARA äta korv heller :P Och ekologisk är bra shit ;)

Puss på dej!

2008-11-21 @ 10:11:04
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Anonym: Kanske det.



Sofia: Jag har sån tur, så att jag får blåbär av mamma. Blåbär är så himla dyrt, åtminstone i Sverige, men att få dem gratis är perfekt till alla smoothies. :)



Ida: Nä, bara korv låter inte ett dugg roligt... Sedan kostade min korg fem gånger så mycket, men det får man väl ta.

2008-11-21 @ 11:02:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback