Värmen, fetaosten, poolen, tzatzikin, lugnet...

Det var en gång en tidig, tidig morgon i augusti. Tillsammans med min vän/klasskompis/svägerska landade jag i Chania, Grekland för att ha en lugn vilovecka i solen - en vecka som skulle komma att bli den troligen skönaste charterveckan någonsin. Här är ett litet, litet urval av våra 888 semesterbilder.



Det gäller att skydda sig. Olja och spray och kräm och stick och cooling spray och after sun.

 
Några dagar var det riktigt, riktigt höga vågor med starka undervattenströmmar.
Det var röd flagg, badförbud alltså, och badvakten vinkade argt in turister som badade ändå.


En kväll åkte vi in till Chania.

 
Jag fick en fantastiskt god pizza med fetaost, och till efterrätt fick vi rosa shots som matchade min resekompis.


Chania by night.

 
Det var ett fantastiskt fotoljus vid hamnen i Chania - som gjort för porträtt.


Hotellets ena poolområde. (Jo, det fanns två. Hotellet gick inte att klaga på.)

 
Men jodå, trots trevliga pooler besökte vi havet ett par gånger också.
Jag kan inte minnas att havet någonsin känts så varmt.


Grekisk sallad, vitlöksbröd och tzatziki - lunchen varenda dag.

 
Allra mest blev det en semester av glass.
Glassa vid poolen, glass till mellanmål och glass till efterrätt.


Stek.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Den sista bilden är helt fantastiskt. Vilka bilder du bjuder på, åh vad glad jag blir. Du är så rar och söt Johanna! Måltiderna ser lika frestande ut som alltid, GREKISK sallad och dess tillbehör slår inget annat ...



Hoppas du tar väl hand om dig i Sundsvall nu, trots att jag velat att du skulle stannat hemma någon vecka till.

Postat av: L1

Galet bra bilder syster! ska bli kul att se alla 888 bilderna imorgon (idag) när tösen kommer hem igen :)

2009-08-23 @ 00:38:12
Postat av: Linn

Fantastiskt fina bilder, Johanna! Det visar på en härlig semester. En semester som jag vet att du verkligen gjort dig förtjänt av. Lycka till i Sundsvall nu och försök att behålla lugnet inom dig så mycket det bara går. Du är duktig som du är! Stor kram.

2009-08-23 @ 17:35:56
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad härligt ni verkar ha haft det! Och den där grekiska salladen såg verkligen underbar ut :p Kram på dig!

2009-08-23 @ 23:47:06
URL: http://ankaplanka.blogspot.com
Postat av: Grandmothers daughter

Du är verkligen en duktig fotograf!, ja visst syns det att ni hade det härligt den där veckan!

2009-08-25 @ 07:57:41
Postat av: fröken siljans grandmother.

Professionellt fotat!!!

2009-08-25 @ 08:35:22
Postat av: saras french touch

AAAAWW! Jag vill till grekland... Men här sitter jag i ett gråmulet Toftbyn. ;)

2009-08-25 @ 13:40:26
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback