De här kvällarna är sällsynta

När det är heltid i skolan som gäller samtidigt som exempelvis Kåridåren och insparken tar tid, finns det inte många timmar kvar till att ta det lugnt på. Och ta det lite lugnt är som bekant precis vad jag behöver.

Pubrunda är kul, men inte när man går i skolan 8.15-17 dagen efter och dessutom behöver en ledig hemmakväll. Medan T jobbar på kåren och några av mina vänner samt våra fadderbarn går på pubrunda, så är jag alltså hemma och gör just vad jag behöver - tar det lugnt. Nu ska jag bara göra mat och matlåda samt dammsuga lägenheten och när det är klart, då ska me, myself and I göra ingenting (läs: skriva rent anteckningar från föreläsningar samt kanske göra något annat nyttigt, men jag är åtminstone hemma).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback