När man är stor får man göra som man vill

Tänk vad häftigt att vara stor och bo ensam och få göra precis vad man vill! Troligen var jag inte den enda som tänkte så när jag var liten. Tänk att få äta godis till frukost om man vill, se på tv när man vill, äta pizza varje dag i en hel månad om man vill eller äta glass när som helst utan att fråga om lov. Och det är ju faktiskt lika skönt som det låter, egentligen. Visserligen är jag den som alltid tjatar om »inget godis före maten» och nästan blir överdriven när jag, om jag känner den minsta hunger, bara måste  grunda med ett knäckebröd innan jag ska äta något sött.

Men ändå. Här börjar det bli middagstid snart, och jag tänkte komma till en slutkläm och säga att jag inte orkar göra mat och att jag ska äta choklad istället eftersom jag är stor och får göra som jag vill och bla bla bla. Men jag inser att jag ju är hungrig. Jag kan inte äta sötsaker när jag är hungrig. Jag behöver mat. Så, så kul blev det.

Nåja, jag kan ju alltid äta choklad till frukost i morgon... om jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback