Ett avslut i tårar

32676-192»Detta är helt enkelt en superroman, mycket annorlunda och med ett slut så överraskande att det enbart kan överträffas av verkligheten.« Värmlands Folkblad

Det är precis så det är. Jag är vaken alldeles försent just nu på grund av att jag var tvungen att läsa ut Allt för min syster av Judy Picoult. Krokodiltårar föll längs mina kinder de tre sista kapitlen. Ett mer oväntat slut har jag nog aldrig varit med om. Den här berörde mig. Jag brukar inte gråta till böcker (kanske var det
rätt dag också, men hade nog gråtit lite ändå).

Boken handlar om Anna, vars syster är sjuk i leukemi. Anna är en såkallad designer baby, en perfekt genetisk matchning till systern, och kom till världen för att rädda sin syster. Första gången hon donerade blod var hon bara fem månader och sedan dess har det fortsatt. Anna är bara tretton år och trött på att besluten tas över hennes huvud och stämmer nu sina egna föräldrar för att få rätten att bestämma över sin egen kropp. En annorlunda berättelse.

Det är i princip omöjligt att lägga ifrån sig boken. Läs den!
Köp boken här.

Kommentarer
Postat av: Stephi

Ok, den ska jag leta efter direkt på bibblan

2006-07-04 @ 11:05:28
Postat av: barajagjohanna

Stephi>> Det tycker jag absolut att du ska göra.

Postat av: Cornelia

Den är undebar, grät massor.

2006-11-03 @ 10:17:40
URL: http://corneliaonclouds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback