Allt om Carola och lite till

32676-68Nej, jag hejade faktiskt inte på Carola igår. Jag SMS-röstade tre gånger på Sing for me (Andreas Johnson), och hoppades innerligt på att Carola skulle få stå och gapa av förvåning att hon inte vann. Alltså, Evighet bra, men jag tycker faktiskt att Sing for me är snäppet bättre. Jag tror inte lika mycket på Carola i Aten längre, jag tror att Andreas Johnson skulle ha lite större chans, faktiskt. Men allt var ju uppgjort innan, Carola skulle vinna, och det gjorde hon, men HA! inte så överlägset. Carola är ju otroligt bra, så länge hon inte pratar. För er som inte tittade på eftersnacket på SVT24 efter finalen igår kan jag meddela att Jennifer, mina föräldrar och jag satt och höll andan när Carola blev intervjuad. Hon är pinsam. Hon visste inte att hon var tvungen att sjunga i kvalet den 18 maj till exempel. När hon fick frågan om hur det kändes att kvala blev hon tyst, och sa sedan "Men... jag ska ju inte sjunga låten då... väl?" Hon fick då reda på att så var fallet och var väldigt bortgjord. Herregud. Efter tjejens (kvinnans? tantens?) uppladdning borde hon väl veta att hon ska sjunga i kvalet!? Nåja. Låten är bra, och den var bättre på engelska, så det ska nog gå bra, men som sagt är jag inte lika säker längre.

Innan jag lägger ner Melodifestivalsnacket till i maj, måste jag säga att poängsystemet måste göras om till nästa år. Jag menar, efter juryrösterna hade Andreas Johnson vunnit. Folket borde ha lika stor makt som en av jurygrupperna. Och framförallt: slopa det där med att man fortfarande får ringa och rösta när juryn säger sitt... Åh, vad fel det blir.

Hemma i stugan i Sälen hade vi poängsystem som Jennifer anordnade. Det var en bra kväll med Melodifestival, ostbricka och lite godis. Och därmed är snacket om Melodifestivalen nedlagt, åtminstone till Eurovisionkvalet...

Kommentarer
Postat av: tjopp

Ang Nanne och Stenmark. Folket ville ha Nanne men juryn ville ha Stenmark .

2006-03-19 @ 23:31:17
Postat av: barajagjohanna

tjopp>> Du, det har du verkligen rätt i. Jag har ändrat, förstår inte vad jag tänkte med. Eller jo, det gör jag, att juryn borde varit de smarta och valt Nanne. Så det kan va. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback