Sol, snö, after ski, regn, varm choklad, äggmackor och blåmärken

Tänk dig att du är på after ski och du är kortare än de flesta andra, och ganska tunn också. Runt omkring dig är det mycket, mycket trångt. De flesta är gamla, tjocka, onyktra gubbar och en efter en försöker komma framåt fast det egentligen är omöjligt, så du blir puttad hit och dit och har inte en chans att göra motstånd. I och med att du är ganska kort, så är det enda du ser svettiga underställ, skidjackor och ölglas. På din nivå finns ingen luft. Till skillnad från de andra kan du varken se eller njuta av livebandet. Ja, så är det att vara Johanna på after ski. Hemskt. Men där stannade vi inte så länge.

32676-71Allt annat var supertrevligt. Det var heeeelt underbar väder i fredags. Kvällen/natten spenderade vi dansandes på HC. Lördagen tillbringades i backen, såklart. Vädret var inte lika bra, men åkandet var roligare. Trots att det regnade och vi var jättetrötta och skulle ta "näst sista åket" hela tiden, så sa vi "bara ett till" ungefär femton gånger... Vi utnyttjade liftkortet ganska bra med andra ord och det känns i hela kroppen idag.

Och idag är allt ganska upp-och-ner. En rolig helg, behövligt att komma iväg, men jobbet har hela tiden funnits i min hjärna. Och innan hemresan i förmiddags fick vi reda på att min faster nu har somnat in. Skönt för henne förmodligen, nu slipper hon lida. Men vad konstigt det känns. Och när jag kom hem till lägenheten fanns där ett brev från STS. Jag har blivit antagen till STS Alpresors reseledarutbildning i Alperna, åtta dagar i maj i Bad Gastein med besök i bland annat Venedig och Salzburg. Vad jobbigt, jag som ansökte för att jag mest inte hade något att göra, haha. Vill förmodligen inte bli just reseledare, men det skulle ju vara roligt att gå en kurs och se om turism-nånting kan vara något för mig.

 
Ägghuvudena Joppe och Jempa

Kommentarer
Postat av: Mellan

ni verkar haft en härlig helg i backen! fint väder :)

Postat av: Sofia

Snö och solsken! Ser härligt ut.

2006-03-20 @ 20:45:35
URL: http://grupptryck.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Mellan>> Ja, det var väldigt fint väder och otroligt härligt i backen. Men oj, vilken träningsvärk jag hade...

Sofia>> Skojar du. Mycket härligt. :)

2006-03-21 @ 18:27:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Lena

va du i hundfjället å åkte eller känner igen miljön på den stroa bilden va där för en månad sen underbart...=)

2006-03-21 @ 20:20:38
URL: http://lenapena.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Lena>> Js, precis, Hundfjället och Tandådalen.

2006-03-22 @ 17:58:44
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback