Solen i ögonen

Även om det är jobbigt att gå upp tidigt på helgerna för att jobba, och även om det är lite tråkigt att sitta helt ensam på jobbet, så finns det något väldigt skönt över det också... På motorvägen är jag ensam när jag kör hit, sånär som på någon lastbil. Jag har mjukisbrallor och är osminkad, vilket aldrig skulle hända till vardags. Just nu går solen upp utanför fönstret, jag har te, mackor och färskpressad apelsinjuice på bordet. Det är alldeles lugnt och tyst. Världen har inte riktigt vaknat till liv ännu. Det är... skönt. Om drygt en timme öppnar Kupolen och parkeringen kommer att fyllas. En timme kvar att njuta av lugnet alltså.

Kommentarer
Postat av: Anna Malaga

Mmm, jag hâller med dig. Precis sâ gillar jag att göra ibland, tvärt emot strömmen.. Vara vaken när ingen annan är vaken.
Ha en trevlig arbetsdag!

Postat av: Linda

Håller med! Låter som en jätteskön start på arbetsdagen. Själv ska jag ha en skön kväll: god mat, laptopen på magen i sängen och ett avsnitt Gilmore Girls :)

2006-11-19 @ 19:08:54
URL: http://tokyotidbits.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Anna Malaga: Det är faktiskt rätt häftigt att vara vaken när resten av världen sover.

Linda: Det var en skön start, faktiskt. Lugnt. Jag ska också se Gilmore Girls. :)

2006-11-19 @ 19:11:41
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback