När rastlösheten slår till...

Vilken svordom använder du mest?
Jag tror nästan att det är fuck. Skulle kunna vara fan eller jävla också.

Äger du en iPod?
Nej, jag äger ingen bärbar musikspelare, tyvärr.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Alldeles för tidigt.

Använder du flip-flop’s även när det är kallt ute?
Nej, varför gör man det?

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Om jag blir snygg på bilden är jag gärna med på den, men ungefär alltid är det jag som tar bilderna.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Tomten är far till alla barnen.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror på hur mycket jag vann. En digital systemkamera skulle jag köpa, betala av lånet på min lägenhet, slippa ta studielån...

Har någon någonsin kallat dig lat?
Mamma har sagt det många gånger.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
ABBA Gold, faktiskt. Den ena bruna kompisen la i den när vi festade...

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
O’boy i så fall. Ren mjölk är ju inte överdrivet gott. Bara om den är iskall och dricks till pannkakor eller bullar.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej, det tror jag inte.

När var senast någon stötte på dig?
Jag vet inte, jag har svårt att tolka sådant, men relativt nyss kanske? :)

Vad åt du till middag?
Tacos.

Använder du huvtröjor?
Förr använde jag alltid huvtröjor. Nu använder jag bara en. Men den är också bäst.

Kan du vissla?
(Kan du vissla Johanna…) Javisst kan jag det!

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja, men jag minns inte vad det var för… mot något förmodligen… haha. I Uppsala måste det ju varit.

Vilken är din favorit åkattration på ett nöjesfält?
Bergochdalbana is the shit!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Hoppas inte, men det gör de säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
023 för tillfället, dagarna spenderas dock oftast i 0243-området.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jorå.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Mm, det är jag nog. Fast... det beror på.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Önskar jag kunde säga Amélie från Montmartre, men det är ju liiite svårt med alla repliker på franska. Nä. Jag kan inte alla repliker till nån film, kan någon det?

Äger du några band t-shirts?
Nej, men en Winnerbäckhuvtröja.

När flög du senast?
För ungefär tre veckor sedan (hem från Paris).

Läser du för skojs skull?
Ja.

Pratar du några andra språk?
Jo, engelska och lite franska. Dock inte överdrivet bra på något av dem, tyvärr.

Har du gråtit offentligt?
Ja. Usch vad det är jobbigt.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Det sistnämnda.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Hm… både och tror jag.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Alltid? Nej.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Njaaeee… möjligtvis ett ankare, som Lars Winnerbäck har. Men nej, det passar sig inte alltid. Det är fint utan tatuering.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej.

Kan du kasta macka?
Lite…

Vad har du med dig in på bion?
Godis och vatten.

Vem var din favoritlärare?
Mediekommunikationsläraren tror jag. Annars var det svenskaläraren i de lägre årskurserna.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Av en annan ras?! Nej, jag har bara dejtat människor.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Det var ju en korkad fråga. Man kan ju lika gärna fråga ”skulle du någonsin dejta någon med liten snopp?”, ”skulle du någonsin dejta någon som har svart hår?”, ”skulle du någonsin dejta någon som är över 1,90?”. Alltså, det är inte så relevant.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Journalistik.

Gillar du att flyga flygplan?
Det är ganska trångt, obekvämt och långtråkigt. Men jag är inte rädd, förutom när man ska landa. Och jag älskar när planet tar fart och lyfter.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Hrm… snäll… omhändertagande… humoristisk… det var visst tre personlighetsdrag.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Korkad fråga! Det går ju inte. Man blir bara attraherad av attraktiva människor och alla är ju inte attraktiva för alla, tack och lov.

När sov du senast på golvet?
På golvet? Det var ett tag sen.

Vilken är din favoritdrink?
Idas och min piña colada kanske.

Gillar du din boendesituation?
Jarå.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Åtta gärna.

Äter du frukost dagligen?
Ja, men för lite.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Inget av det. Lite stressigt på jobbet, dock.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, jag var en lydig elev.

Vilken är din favoritfrukt?
Oj, vilken svår fråga. Vattenmelon? Apelsin (om någon annan skalar). Clementin, banan.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Hehe, ja.

Tror du på liv på andra planeter?
Jag vet inte, inget jag tänker så mycket på, men det är säkert möjligt.


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Det har jag ingen lust att berätta här.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror nog inte riktigt på Gud, men det hade ju varit kul om han (hon) var en kvinna.

Vad var det senaste du åt?
Tacos.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
De tyckte det var fint.

Gillar du senap?
Neeeeeej för faan.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Inte så mycket, jag är mest sur och grinig och kanske fäller några tårar, vill ha en kram men får det inte, skriver och tror att inget blir bra.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej, då skulle jag nog gå av.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Är ganska bra på att variera, men det är nog mest på sidan.

Tycker du om att krama folk?
Svar ja. Jag kramas för lite och det är tråkigt. Man behöver kramar.

Skulle du säga att du är trendig?
Haha, shit, jag vågar nästan säga ja här. Lite. Skulle vara helt orimligt för fyra år sedan.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Hur jag skulle reagera? Jaa, försöka säga nej på något fint sätt kanske.

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Sarah Jessica Parker. När jag var lockig. Pippi Långstrump när jag var rödhårig. Laura i Lilla huset på prärien.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Alltså… jag tycker inte om Star Wars, milt uttryckt. Och har ingen koll på karaktärerna.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Allt för min syster, med flera.

Tycker du att du är attraktiv?
Nej, det skulle kännas skumt att säga.

Vad är du allergisk mot?
Överkänslig mot pollen.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Kör på om både är av samma åsikt och ingen blir sårad.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, jag äter inte kött.


Kommentarer
Postat av: becka

Haha när jag var liten blev jag också jämt jämförd med Laura i "Lilla huset..." och jag minns att jag blev jättesmickrad för jag verkligen älskade den serien och hon var min favorit:-)

Postat av: barajagjohanna

becka: Samma här!! Jag tror folk liknade mig vid henne på grund av fräknar och tänder, haha.

2007-01-05 @ 12:08:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: majsan

Hej! Kul grej du skrivit här, hoppas det är ok att jag kopierar den till min blogg :) och ändrar svaren!

2007-02-23 @ 20:57:03
URL: http://majsanw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback