Överraskningsfrulle på jobbet

Imorgon byter jag av min kompis på jobbet. Hon har jobbat natt och slutar klockan sju. Då börjar jag. Men imorgon tänkte jag vara där någon gång mellan sex och halv sju för att överraska med frukost. Hon blir nämligen 31 år imorgon och jag tycker ju att det är roligt att överraska. Färskt bröd är svårt att få tag på klockan sex en söndagmorgon. Därför tänkte jag försöka hitta något annat.

Det började med Ica i stan, men där slutade det med att jag bara köpte godis och vatten till bion. Efter biobesöket glömde jag att jag skulle fixa kompisens överraskning, så jag åkte hem. Nästan hemma kom jag på mig själv, så jag åkte lite längre, eftersom Hemköp åtminstone borde ha öppet till nio. Det var stängt. Tydligen är det någon meningslös trettondagsafton idag, så de stängde tidigare. Jag fick vända mot nästa Hemköp. Öppet! Velade länge, men fick med mig det jag skulle ha och åkte därifrån. Fick med mig det jag skulle? Trodde jag, ja. Hade glömt att köpa blomma. Stannade vid Statoil vid mig, tog en fin blomma, gick till kassan, fick höra det hutlösa priset, log och betalade snällt.


Nu har jag i alla fall vitlöksbaguetter (som jag får "bake:a upp" imorgonbitti), mjukost, kiwi, färskpressad apelsin- och jordgubbsjuice, ett grattiskort och en fin orkidé. Oh my lord, det var en ansträngning och jag borde verkligen sova nu...

Bild:
Wellington

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmmmms, ser riktigt gott ut, ;P avis

Postat av: becka

Oj då är hon nästan exakt lika gammal som jag, jag blir nämligen trettioett nästa torsdag..."Tretti-plus", hemska tanke:-(

2007-01-07 @ 13:40:12
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Ja, nu var det ju inte det på bilden jag bjöd på, men visst ser det gott ut. :)

becka: 30+ ja, håller med om att det kanske inte låter så roligt. Men "ung i sinnet"... haha, nä, usch vad töntigt det låter. Men det är ju sant. Jag ser inte min kompis som 31.

2007-01-07 @ 13:54:46
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

jag vill ha dig som jobbkompis!

2007-01-07 @ 21:05:00
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

punaniii: Idag ville jag också ha mig som jobbkompis. Men vilken tur att jag fick vara med på frukosten. :)

2007-01-07 @ 22:42:41
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback