Jag har ett mål


När jag var på sjukhuset, så trodde jag att jag inte fick åka bil på 6 veckor efter operationen, för det hade jag hört. Jag hade redan tänkt ut hur jag skulle få färdtjänst till Leksand för matcherna och sådär, men jag frågade ändå lite försiktigt min läkare om jag fick åka bil efter.

»Javisst», blev hans svar.

Det kanske bara inte skulle vara så skönt, men såg jag till att det var en bil där man kunde fälla sätet lite, och eventuellt åka lite tidigare än normalt (för att kanske stanna och röra på sig), så skulle det inte vara några problem. Jag blev väldigt glad, för jag insåg att det nu var upp till mig om jag skulle få se kvalserien eller inte. Min läkare förstod precis, vi hade pratat hockey innan och jag hade redan berättat att första matchen skulle spelas den 9 mars.

»Det hinner du hem till», sa han, övertygad.

Det trodde jag inte riktigt på, så fort kunde det ju inte gå. Men jag hann hem redan den 8 mars. Att åka och titta på hockey dagen efter var ju visserligen varken psykiskt eller fysiskt möjligt. Men jag satte upp ett mål för mig själv: jag ska se en hockeymatch innan säsongen är slut. Närmare bestämt: på söndag är det säsongens sista match, Malmö gästar Leksand och jag ska vara där.

Jag är påväg att nå målet. Men det krävs träning, för att åka bil 5 mil enkel resa, att sitta ner i tre perioder och att gå/stå i två kvartspauser är inte jätteenkelt. Ryggen får aldrig slappna av och vila ordentligt. Därför har jag hockeytränat i två dagar. Skitlöjligt, men behövligt och lite komiskt och dessutom har jag ju något att göra. Hockeyträningen innebär att jag har suttit, gått och stått mer än någonsin. Jag har till och med varit så effektiv att jag suttit ner på en stol i 30 minuter (ungefär en period) och sedan rest mig upp och gått omkring en kvart. Under de sittande 30 minuterna förutsatte jag även att Leksand gjorde ett mål, så jag fick resa på mig och sträcka på benen en gång. Okej, jag erkänner: det var mest igår det blev hockeyträning, för idag har jag varit väldigt trött i rygg och ben, förmodligen på grund av den hårda träningen igår.

Det är lite kämpigt kan jag tala om, ländryggen är trött på mig. Men det ska gå. Planen för morgondagen är att träna lite genom att gå i affärer, sedan är det vila mig i form fram till matchen som gäller.


Kommentarer
Postat av: Linn

Låter som en himla bra plan, du! "Allt går om man vill"! Jag tror du grejar det här. Verkar som om din "hockeyträning" har varit ett himla bra upplägg. Klart du ska få gå på match!!

Postat av: lego

haha, du är en hjälte! själv ska jag gå omkring med en ond rygg på arbetet då jag inte orkar se Leksand spela som en påse nötter mer denna säsongen. men nästa säsong. fan va gött med din blog förresten, alltid läsvärt.

2007-03-31 @ 02:26:28
URL: http://www.jorego.com/sblog
Postat av: Anonym

du är duktig!!!!

så mycket jävla anamma du har har jag sällan skådat!

GO JOHANNA!
kram

2007-03-31 @ 08:24:24
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Veronika

Haha. Du är rolig du. Även om du så klart är lite allvarlig berättar du det väldigt roligt. :)

2007-03-31 @ 11:38:14
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: becka

Du är så stark Johanna! Och du har satt upp ett bra mål, jag kan tänka mig att tanken på att ta mig till match (fast fotboll) skulle vara ett av de absolut bästa sätten att peppa mig till att bli starkare;-) Kram

2007-03-31 @ 13:22:15
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jag grejar det, men fan vad trött min rygg är, hahaha!

lego: Äsch, ta din onda rygg till Ejendals istället vettja. ;) Trevligt att bloggen uppskattas... :)

punaniii: Tack, tack, tack. Kanske låter bättre än vad det är också, vem vet... hehe.

Veronika: Då lyckades jag, för tanken var faktiskt att det kanske inte skulle låta helt gravallvarligt, även om jag är allvarlig. ;)

becka: Visst är det ett bra mål? Hähä, det förstod jag att du skulle tycka (eftersom du skulle tänka om det till fotboll och därmed förstå precis).

2007-03-31 @ 13:26:10
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: moni

HAHAHA!!! "jag har ett mål" och det första man ser efter det är en bild på ... ett mål! hahahahhahaaaaa!! humor :D

2007-03-31 @ 13:27:25
URL: http://moni.blogg.se
Postat av: Emil - Norra stå

Du är så fruktansvärt välkommen tillbaka.

Kommer ut till dig i pausen...

Kram

2007-03-31 @ 16:46:57
URL: http://www.leksandtifocrew.se
Postat av: barajagjohanna

moni: ;)

Emil: Tack! Får se om jag dyker upp först till andra perioden... Hoppas att de andra går med på det, tror inte jag pallar tre perioder utan att få lägga mig raklång. I'll keep in touch... Kram ska det bli!

2007-03-31 @ 18:23:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Emil

tycker du tar å kommer till första, är det för jobbigt så får du gå hem till mig (60 meter från arenan) å lägga dig så kommer jag å hämtar dig i andra pausen.

2007-04-01 @ 00:04:17
URL: http://www.leksandtifocrew.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback