Lika meningslöst som...

Idag var ännu en sån där dag då jag skulle lägga mig i tid. I alla fall inte senare än 23. Men idag blev ännu en sån där dag då det sket sig. Fullständigt. Jag sitter fortfarande uppe och har en IQ-befriad och meningslös konversation med Ida på msn. Här sitter vi framför en varsin dator arton mil ifrån varandra och spårar ut åt alla håll och kanter och väderstreck och skrattar rakt ut i luften samtidigt som vi skickar fula, snuskiga och töntiga bilder varvat med miljoner utropstecken och meningar utan betydelse. Jag vet inte vad vi får ut av att sitta uppe vakna framför datorn den här tiden och prata om absolut ingenting, när sömnen egentligen ger så mycker mer. Och i all frustration när jag satt som på nålar och egentligen borde klättra upp i sängen, så var jag tvungen att slänga upp det franska budskapet som inte går hem eftersom nästan ingen förstår. Inte ens jag. Jag har förmodligen feltolkat helt, men än sen? Och det här inlägget blev lika meningslöst som... en säng utan madrass, en bok utan text, en kvinna utan hull, en kamera utan avtryckare, en crème brulée utan dess hårda yta, ett bröllop utan brudpar eller som en man utan s... Oj, nej, nu får det vara nog. Jag tänker säga godnatt till Ida nu. Och till er.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahahaha! Meningslösa? Det var det värsta, ett gott skratt förlänger livet har jag hört :D Men ännu en gång (ikväll/natt?) har jag skrattat som fan. Du är rolig du min vän! Hoppas du får sova gott!

Postat av: Camilla

Som de kan gå =) när du väl gick och la dig, hoppas jag du sov gott.

2007-05-17 @ 17:15:53
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: becka

Okej nu gör jag det du bad om sist- hojtar när jag har uppdaterat....hojt! det kommer dock inte att bli nån vana;-)
För övrigt måste jag säga att detta var en av dina roligaste texter och att jag dessutom åller med om att det är ett mysterium att man ALLTID bortprioriterar sin sömn, oavsett vad man lovar sig själv gång på gång...

2007-05-17 @ 19:34:45
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com
Postat av: Therese

Bra inlägg men jag måste protestera , ibland behöver man byta sömn mot att prata med någon kompis även om det bara är meningslöst prat...

2007-05-17 @ 19:42:24
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Ida: När man har roligt går ju tiden snabbare och därmed borde skratt förkorta livet. Fast jag skrattar mig gärna genom livet ändå. Jodå, jag sov jättegott efter att du hade ringt och skrikit i telefon. :)

Camilla: Det gjorde jag!

Becka: Haha, man tackar då. Och tack för att du hojar om uppdatering.

Therese: Det ligger något i det du säger...

2007-05-17 @ 19:52:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback