Bjuder er på konsert inatt

image915
Folk väntar på Lars Winnerbäck i dimman och strålkastarljuset.

image917
Förbandet hette Abalone Dots och spelade lite irländskt. Jag gillar ju irländskt, men det kanske skulle varit bättre om de tog med något man kände igen som blev lite stämningshöjande...

image918
Lars Winnerbäck med band började lite segt. Publiken var seg. Men det tog sig och till min glädje fick jag äntligen höra Du gamla fria nord live. En av de bästa låtarna. Dessutom fick jag höra Över gränsen som också är helt fantastisk. Och Du hade tid. Lägg till fiol på samtliga låtar. Underbart. (Jag saknar dock Faller.)

image920
Anna Stadling i Om du lämnade mig nu... All heder åt Miss Li, men Anna Stadling är lika grym i den här låten.

image919
Min fjärde Winnerbäckkonsert var inte en av de bästa. Kanske kan det bero på att alla de andra konserterna jag varit på varit utomhuskonserter. Jag tror det gör skillnad. Men den här publiken var lite småseg också. På de äldre låtarna drogs dock stämningen upp - som vanligt. Jag svävar inte på moln den här gången, men Winnerbäck är alltid Winnerbäck. Jag blev tårögd en gång, jag log många gånger, jag skrattade ett par gånger - min favoritartist får klart godkänt. Men du måste fan klippa av håret igen, Lasse!

Kommentarer
Postat av: Ida

Aaaah, anna är duktig jaaa.. ;) Ooh. Skönt att du fick några av dom gamla låtarna iaf.. :) Hiii!

Postat av: christel

Du har lyckats bra med bilderna! Winnerbäck är grym, men håller med om att han borde klippa lite hår ;)

2007-11-26 @ 23:07:58
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: Henrik

Fina bilder :)

Men denna turnén är inte lika bra som de andra, då bandet inte haft samma tid att spela ihop sig så då blir det inte så stora överraskningar. Med fiolen kunde han plockat bland de ännu äldre låtarna än han gör under turnén. Men hoppas den var bra. ska på mina andra denna turnén om några timmar.!

2007-12-02 @ 23:52:30
URL: http://henkeemilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback