Träningen från helvetet

Efter 3 minuter tänkte jag att det här är ju kul! Efter 8 minuter hade jag tittat på klockan ett antal gånger och undrade hur långt passet egentligen var. Aldrig förr har jag väl varit så svettig och trött efter bara 8 minuter in på en timmes långt pass. Efter 10 minuter började jag tänka att jag skulle vara för trött för att ens klara av att  efter passets slut och jag såg framför mig hur jag bara skulle lägga mig raklång på golvet och inte vara benägen till att ens prata. Efter 15 minuter ville jag bara dö. Efter 20 minuter var jag inte säker på att jag skulle klara hela passet och var beredd att gå ut. Det var 30 cyklar, samtliga upptagna, som stod extremt tätt i det lilla rummet och luftkonditioneringen fungerade inte. Efter 30 minuter sa ledaren att vi hade gjort det första konditionsblocket och hade ett block kvar. Jag trodde jag skulle svimma. Men istället började jag fuska. Trots fusk var jag helt slut ändå. Efter 40 minuter trodde jag att någon spillt vatten på mig när jag kände att det började rinna på händerna. Men det var bara svett som rann. På händerna! Jag tittade på mina armar och jag var dyngsur. Byxorna klibbade och jag kände hur det rann från varenda kroppsdel. Vattnet i flaskan var redan slut. Efter 55 minuter var jag nästan benägen att skrika HALLELUJA när vi fick gå av cyklarna och börja stretcha.

Jag har aldrig, aldrig, aldrig, aldrig svettats så mycket någon gång i hela mitt liv. När jag kom hem och tog av mig linnet var det som om jag hade doppat det i vatten. Det var genomsurt. Det har aldrig hänt att min hästsvans blivit blöt av ett träningspass - men det droppade till och med från håret idag. Hela jag var så genomblöt att jag hade mascara både under och ovanför ögonen.

Det var tillsammans med mamma, syrran, syrrans svärmor och svägerska som jag gick på ett spinningpass för första gången ikväll. Vi alla såg ut som dränkta katter när vi kom ut från träningsrummet. Och detta var ett baspass. Det finns bas, medel och intensiv och då kanske ni förstår att bas är det lättaste. Jag är inte helt otränad men kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur det skulle kännas att gå på medelpass i spinning.

Det här var klart det värsta jag har varit med om i träningsväg.

Och jag känner mig helt sjuk som ändå tänker: Let's do it again!

Kommentarer
Postat av: Sara

Träning... Har jag inte sysslat med på så länge att jag knappt minns hur det var. Men från och med november har jag nog en del att göra. ;)

Postat av: Veronika

Just spinning är speciellt. Fattar inte att man kan svettas så. Men där jag tränar är bas-passen bara 30 minuter långa. Tack för det. Jag skulle dö på riktigt annars.

2008-08-04 @ 22:05:19
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: barajagjohanna

Sara: Du lär ha fullt upp, ja. ;)



Veronika: Jag kom på nu att jag svettas rätt mycket när jag cyklar överhuvudtaget. Det är liksom ingen hit att cykla om jag ska någonstans och behöver vara fräsch... Det finns tydligen baspass som är 45 min här också. Men inte 30. Det låter skönt. :)

2008-08-04 @ 22:11:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Välkommen till denna underbara träningsform!! Jag är spinninginstruktör på Svea Träningscenter i Borlänge och är heeelt fast!! Den där känslan att man ska tuppa av utmattning, svetten som forsar och euforin man känner när det är dags att kliva av cykeln är oslagbar!

2008-08-05 @ 00:53:14
URL: http://carlstrand.blogspot.com
Postat av: Ida

Haha, du är lite galen du :P Kul beskrivning av hur man känner sej efter vissa gångna minuter osv.. Jag känner igen mej som fan :P Hur gick det för morsan och syrran då? :)

2008-08-05 @ 11:15:58
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Maria: Vad roligt! Jag beundrar instruktörerna - att man kan vara så oerhört peppande när alla håller på att krevera!



Ida: Morsan var nog lika död som jag (mest p.g.a. bristen på syrran i rummet), men syrran trampade på och var duktig som tusan.

2008-08-05 @ 11:20:59
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback