Ifall ni vill veta, så äter vi ganska gott här


Jag känner mig lite husmoderlig igen, här i mitt stora, fina kök. Ugnsstekt laxfilé* med potatis, broccoli och kall limepepparsås har jag tillagat till min lilla bror och mig i eftermiddag. Jävlar i min låda, vad gott det var! Snart ska jag vara lite seriös och kirra efterrätt. Det blir banan med choklad i ugnen. Med glass till. Mmm...

*Det var andra gången i mitt liv som jag tillagade lax, därav kände jag mig extra duktig när lillebror svor över hur gott det var. Ha! (Varje gång jag säger att jag äter lax känner jag att jag måste förklara mig. Jag kallar mig ju vegetarian sedan åtta år tillbaka. Men ja, jag började äta lax för ungefär ett och ett halvt år sedan, men kan nog räkna på mina fingrar hur många gånger jag ätit det sedan dess. Lax är det enda i köttväg jag klarar att äta, och kräsen har jag blivit, så det får inte vara för "fiskigt". Jag väljer fortfarande oftast vegetariskt framför lax...)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mysig och fin bild. :) Lax är en stor favorit, äter de minst 2 gånger i veckan, pressad i citron på är ett måste :)

Postat av: barajagjohanna

Camilla: Testa att köpa limepeppar och gör en sås av crème fraiche, gurkbitar, rivet citronskal samt limepeppar. Det är galet gott!

2008-12-05 @ 01:01:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: L1

Det måste även tilläggas att jag diskade. Ja visst var bilden fin ;) (jag som tog den)

2008-12-05 @ 01:12:40
Postat av: barajagjohanna

L1: Oj, är du stolt för att du diskade två tallrikar, en kastrull och lite bestick? :P

2008-12-05 @ 16:46:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Dalastark

jag är nöjd över att jag fått in dig på fisk ;)

2008-12-07 @ 22:09:26
Postat av: barajagjohanna

Dalastark: Vilket bra självförtroende du har hörru... :)

2008-12-07 @ 22:30:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback