Bercy - en ny parisisk pärla

Trerättersmiddag på rue Mouffetard, strosande vid Place de la Concorde (bilden) och Champs-Élysées. Och så förstås vid Bercy Village. Aldrig vid något av mina tidigare besök i Paris har jag besökt Bercy i sydöstra delen av staden. Den här gången är det där vi bor - och jag är mycket nöjd! När man är i Paris får man liksom sänka sina boendekrav ganska mycket om man har samma budget som jag. Den här gången har vi hamnat på ett hotell som ska vara tvåstjärnigt men snarare verkar fyrstjärnigt. Rummet är visserligen väldigt litet, men parisiska rum är  små. Sängen är dock stor och vi har platt-TV, vattenkokare, te och kakor. Dessutom är badrummet det fräschaste badrummet jag har sett i Frankrike.

Mest överraskad är jag över det lilla köpcentret Bercy Village. Det är som ett litet kvarter med en smal gata omringad av små, söta stenhus - pittoreskt och fyllt av söta och fina små franska butiker. Jag har hittat världens mest fantastiska affär där jag plockat massor av fina pärlor som jag ska hem och göra armband av.

Första dagen har börjat bra. I morgon är det nyårsafton - och vi har fortfarande ingen aning om vad vi ska göra.


Kommentarer
Postat av: Siljan

Vi har heller ingen aning än! Vilken tur att ni har det bra! Hälsa Torbjörn ;)

Postat av: Pia

Låter härligt

2009-12-31 @ 16:41:06
Postat av: barajagjohanna

Siljan: Det är nyårsafton, klockan är 21 och jag undrar om ni nu har bestämt er? :D



Pia: Det är det!

2009-12-31 @ 21:09:14
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback