Tack, men... nej tack.

Vi har lagt ut en annons om att vi söker lägenhet i Stockholm i sommar, min sambo och jag. Vi har skrivit en seriös ansökan med information om oss, vad vi söker och sådär. Man kan ju förvänta sig att den som vill hyra ut sin lägenhet åtminstone berättar var den ligger, kanske till och med försöker sälja in sig. Men då får vi det här svaret:

    hej jag har två rum o kök vill hyra ut den från 1 maj till slutet agusti

Vad tror han?! Att vi ska jubla? JA! DIN LÄGENHET LÅTER PERFEKT FÖR OSS! VI TAR DEN!
Herregud. Människor är dumma i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, ja du. Ännu ett bevis på att alla inte är som vi. Önskar er all lycka med sökningen ...

Postat av: Anonym

Kom ihåg att betala i förskott, utan att se lägenheten …

2010-04-21 @ 00:13:59
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Tack. Hittills går det ganska bra... peppar peppar!



Anonym: Absolut, självklart! ;)

2010-04-21 @ 07:19:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Fröken Lappland

Vad sägs om: "Hej, jag har en lägenhet i xxx. Berätta mer om dig själv..." dessutom skriver i ett sms? (Jag berättade inte mer om mig själv och tog också bort telefonnumret från annonsen efteråt.)

2010-04-21 @ 20:33:15
URL: http://lina-marie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback