Att jobba på kundtjänst del 2
»Hej. Åh, jag har lite frågor... jag har gått tillbaka från er från Glocalnet... Har du tid att prata nu, eller vill du att jag ska återkomma imorgon?«
Alltså. När man ringer till en kundtjänst, tror man då att människan som svarar inte har tid? Det är ju (tyvärr) mitt och alla andra kundtjänstmedarbetares förbaskade jobb att sitta och besvara samtal!
Att jobba på kundtjänst del 1.
Hahahaha...det är kul för oss andra iaf :)!
Men varför försvinner min adress...
....
Cicci>> För er som bara kan skratta åt det, ja. Visserligen skrattade jag åt den här kvinnan också. Jag trodde hon bara var lite FÖR vänlig, men det visade sig att hon, precis som de flesta andra, inte hade alla getter hemma.
Haha.. Jag vet precis hur det är.. Är gammal Telian och det finns många roliga kunder att skratta åt.. Jag har mina favoriter.. :)
Så att jobba på en kundtjänst innebär att sitta och prata med folk som "inte har alla getter hemma"? Ungefär vad jag länge misstänkt....
Malin>> Gammal Telian alltså? Det var som tusan, då vet du hur precis hur det är. :)
Therese>> Det stämmer bra det. Nästan uteslutande så. Åtminstone är det dem utan getter som sätter sina spår och spökar i hjärnan. Men det ÄR faktiskt förvånansvärt många märkliga människor som ringer in...
Haha, ja precis. Jobbar du där nu? Vilken Telia? Jag har mina favoriter faktiskt.. Främst damen på andra sidan atlanten som var så oerhört arg för att jag inte kunde faxa ett nytt simkort.. ;)
Malin>> Ja, jag jobbar på Telia nu. Sitter främst på Halebops kundtjänst men när vi har lugnt svarar jag på Telia också. Där är det fast/faktura som gäller. Det där med att faxa SIM-kort känner jag igen. En kund på Halebop har bett mig maila SIM-kortet....
Det finns många puckon i vår herres hage...