Att jobba på kundtjänst del 7

Ursäkta mitt språk, men satan vad trött jag är på kunder som är otrevliga. Bli arg för att vi ställer frågor, liksom! Hallå!? Vill man ha hjälp måste man bidra lite själv, vi kan ju inte gissa oss till problemen!

Den här morgonen får jag en kund som precis blivit hjälpt med en större återbetalning. Innan dess har hon varit lite irriterad på oss för att hon tycker att vi ställer så mycket frågor. Eftersom ärendet är avslutat behöver hon inte återkomma igen.

Men det gör hon alltså. Hon tackar för hjälpen, och det är ju trevligt, men hon är fortfarande märkbart irriterad. Hon klagar lite allmänt på att hon tycker att det tog lång tid och passar på att klaga på lite andra saker när hon ändå har chansen. Dessutom skriver hon att den som får ärendet den här gången ska se till att min kollega som svarat henne tidigare ska bli sparkad eftersom han inte kunde hjälpa henne. Bara för att han enligt rutinerna ställde en del behövliga frågor. FÖR ATT KUNNA BETALA TILLBAKA HENNES PENGAR, förstås. När man får en kund som bara är oförskämd har man definitivt ingen lust att hjälpa kunden på något sätt. Tvärtom, man får lust att skriva många otrevliga saker tillbaka.

Men det kan man ju inte.
Istället får man bita ihop och fortsätta vara vänlig mot dessa vuxna människor som borde veta bättre.

Utan att kommentera något av det hon skrivit, svarar jag bara kort och koncist "Ha en fantastisk dag!" och hoppas att sarkasmen i min överdrivna vänlighet går fram...

Med vänliga hälsningar,
Johanna
Mirakelkundtjänsten


Att jobba på kundtjänst del 1
Att jobba på kundtjänst del 2
Att jobba på kundtjänst del 3
Att jobba på kundtjänst del 4
Att jobba på kundtjänst del 5
Att jobba på kundtjänst del 6

Kommentarer
Postat av: Fredrik den Fantastiske

DU är min idol joppe. för jag hade fått sparken på en gång.

2008-06-08 @ 17:25:02
Postat av: barajagjohanna

Fredrik: Det är klart jag är din idol!

Postat av: Kluster

Haha, vet vad du menar! :) Bra skrivet!

2008-06-09 @ 22:02:34
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag begriper inte varför folk inte kan använda sig av lite hederlig vänlighet, respekt och artighet... Man brukar komma långt på det.

2008-06-10 @ 11:44:13
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Kluster: Poor you som vet vad jag menar... :)



Sara: Verkligen, verkligen! Jag lovar att man blir bättre hjälpt med lite hederlig vänlighet.

2008-06-10 @ 19:49:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback