Om en kvart...

32676-66Okej, nu hoppas jag att de som tittar på Andra chansen alldeles strax, förstår vilken låt som måste vidare. Jag pratar givetvis om The Name Of Love med Magnus Bäcklund. Den är så bra att de borde gjort ett litet undantag i Leksand och skickat honom direkt till Globen tillsammans med Linda Bengtzing och Andreas Johnson. Jag tycker att Magnus låt ikväll är den enda som borde vara klockren till finalen och jag hoppas hoppas hoppas att ni allihopa förstår det.

Jag blir så trött på människor som uttalar sig om Melodifestivalen när de inte kan någonting alls om schlager. Har hört flera stycken som menar att Carolas låt var jättedålig och att till exempel Sandra Dahlberg och Günter var bättre. Hallå!? Om man ens kan påstå att Evighet (Carolas låt) inte är bra, så förstår man ju inte vad en schlager är. Senast för en kvart sedan läste jag att en tjej ville att Günter och Sandra skulle gå vidare igår. Suck. Jag finner inga ord...

Nu kommer min lillebror med Sibyllamat som vi tänkte äta framför Andra chansen. (Jag hoppas jag inte är alltför dum mot magen nu. Jag har ju hört att fet mat inte är bra. Nåväl, det visar sig väl.)

(Bild: Expressen)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Alltså, hur ska man veta vad schlager är när den ständigt förändras? Fångad av en stormvind hade ju aldrig vunnit ute i Europa idag t ex. Tävlingen är inte vad den har varit, jag tycker det fanns en smula ironi med förr men nu ska man förändra och anpassa, ja göra allt för att det ska generera mer pengar.
Jag tycker att Evighet är en skitdålig låt, men då utgår jag från vad jag tycker om musik och inte från några schlagerreferenser, vilket nog de flesta gör. Jag tror inte att man uttryckligen uppmanar folk att rösta på den bästa schlagern utan just den bästa låten. Eller bästa framträdandet då, eftersom det gick så bra för veteranen Carola....

Postat av: barajagjohanna

Mimmi>> Absolut, du har rätt, tiderna förändras och därmed även musiken. En låt som absolut INTE skulle vunnit idag är väl Diggelo-Diggeley. Men Evighet är verkligen en klockren, modern schlager. För den har allt som en traditionell schlager ska ha. Och Carola framförde den otroligt bra (och det säger jag trots att jag inte gillar Carola). Sen är inte det någon låt jag skulle lyssna på heller i vanliga fall, även om jag älskar låten för dess schlagermelodi (det finns tider då jag är på schlagerhumör och lyssnar på en skiva med såna halvdåliga schlagerlåtar). Jag tror definitivt att det är en låt som har stoooor potential att ta hem allt i Aten dessutom.

2006-03-13 @ 11:08:38
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mellan

Carola var ju king.. och hon vinner förmdoligen hela kalaset :) hoppas det i alla fall..! Johanna, inte har du nån koll på nån som vill ha en hemsida designad? :) håller på å försöker extra knäcka lite hemifrån när jag själv inte kan jobba nåt.. :S

2006-03-13 @ 14:39:50
URL: http://mellan.gapcad.net
Postat av: barajagjohanna

Mellan>> Ellerhur! Nej, dessvärre vet jag inte nån som vill ha en hemsida designad... det skulle väl vara jag då, haha, fast jag är inte beredd att betala, så viktigt det är det inte. ;) Jag lovar att skrika om jag hör nåt!

2006-03-13 @ 17:13:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mimmi

Har i ärlighetens namn bara hört låten två gånger, men däremot hänger jag i ett forum med schlagernördar där alla är överens om att någon annan än Carola sjungit låten så hade den inte vunnit. Det var väl flera av de andra artisterna som tackade nej till den förresten?
Jag tror inte att den har någon chans alls att vinna i Aten. Svenskar blir lätt lite hemmablinda, glömmer att Carola inte har samma schlagerstatus i Europa som här. :)

2006-03-13 @ 19:56:30
URL: http://bigmouth.se
Postat av: barajagjohanna

Mimmi>> Ja, två artister vad jag har hört har tackat nej till låten. (Hrm. Jag undrar hur mycket sanning det ligger i det faktiskt. Carola har ju varit med och skrivit texten! Nä, nu ska jag inte vara sån.) Meeen, absolut, jag tror inte att låten hade varit lika självklar utan Carola. Tyvärr är det ju mycket artisten som tävlar numera, och inte låten, så jag tror att Carola förmodligen hade vunnit deltävlingen även om hon inte hade en sån bra låt. Däremot tror jag att låten skulle tagit sig vidare till finalen om nån annan hade sjungit den också.
Mm, visserligen har Carola kanske lite schlagerstatus i Sverige, men samtidigt är det väldigt många här som tycker att hon är passé. Hon känns lite gammal, så jag tror inte heller hon funkar lika bra i övriga Europa som hemma i Sverige, men jag tror ändå att låten har stor vinnarchans den 20:e maj. Dessutom är det ju ett faktum att hon framför låten otroligt bra.
(Fy, vad nördig jag känner mig.)

2006-03-13 @ 21:59:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mellan

Tjooooooohoo.. har du ingen BANNER?? så jag kan länka till din sida från min?? :) om du inte har nån, får jag ta mig friheten å göra en då? :P

2006-03-14 @ 14:46:34
URL: http://mellan.gapcad.net
Postat av: barajagjohanna

Mellan>> Neej, det har jag inte, jag är väldigt... eh, blond... vad gäller sånt... Jamen ta dig friheten och gör en, gud vad roligt! :)

2006-03-14 @ 19:37:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mellan

såja, done! :) nu ligger den på min sida =)

2006-03-14 @ 21:40:05
URL: http://mellan.gapcad.net
Postat av: barajagjohanna

Mellan>> Coolt! :)

2006-03-14 @ 22:43:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: IdaHoo

SkobidoooO! Alltså, hahahaha! Johanna du kommer aldrig släppa detta :P Men nu vann ju Carola och det var väl bra :D Hihi, och jag tycker nu när jag hört den mer att den är helt ok och rätt bra :) Hihi.. Hoppas fjällen varit bäst! Får höras! Pusspuss

2006-03-19 @ 10:38:18
Postat av: barajagjohanna

IdaHoo>> Det var säkert bra. Som sagt, hejade faktisk inte på henne. :)

2006-03-19 @ 15:47:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback