Heeeja Sverige!

Nu gäller det! Landskamp! Jag är definitivt ingen tävlingsmänniska, men när det gäller Leksand och hockey, och så schlager och Eurovision, då jäklar blir jag laddad och patriotisk som aldrig förr!
32676-124
Så, hur går det ikväll då? Det är faktiskt flera starka bidrag och jag tror att Carola kommer att få svårt att klara sig mot dem - även om jag tycker att hennes Invincible utan tvekan är den bästa klassiska schlagern. Dessutom har jag hört alla bidrag så många gånger att jag gillar otroligt många och har svårt att tro något. Men Finland skulle kunna komma riktigt högt upp och Greklands bidrag har definitivt satt sig på min hjärna, Anna Vissi är en duktig sångerska. Irland har en bra ballad och i Rumäniens låt är det bra dunk. För övrigt tycker jag faktiskt att Tysklands och Danmarks låtar svänger (även om jag inte tror på en hög placering) och tvärtemot hela Inför-Eurovision-gänget-på-SVT tycker jag att Schweizs bidrag är bra. Möjligt att låten var bättre som musikvideo än på scen. Intetsägande sammanfattning: Vad som helst kan hända och Grekland är farliga!

Men min tolva går såklart till... tadaaam... La Suède!

Bild: Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback