Doin the omoralisk schlagerfästival

32676-586

Det var nästan så att jag var beredd att säga att det blir ett starkt startfält i Globen den 12 mars. Men jag ändrade mig när jag kollade igenom vilka som är klara. För mig finns bara en klar vinnare i Melodifestivalen 2007: The Ark. (Möjligtvis Andreas Johnson, men The Ark är roligare att skicka iväg till Helsingfors.) Och snälla Sverige, rösta fram dem (Ark!) så att vi för en gångs skull kan skicka något kul till Eurovision! Vi brukar ju faktiskt bara skicka vanliga schlagerlåtar, visserligen bra schlagerlåtar, men det fungerar ju uppenbarligen inte nuförtiden, och när det finns roligare bidrag kan vi ju lika gärna skicka ett sådant och kamma hem vinsten!

"Onani tar saken i egna händer" (åh när ni tar saken i egna händer), haha, vilken härlig titel. Klart vi skulle associera till onani - skitkul. Mer humor. Låten var dessutom rolig och borde kommit längre än... ja, ingenstans. Men att Andreas Johnson med sin A Little Bit Of Love gick direkt till Globen var ju såklart en självklarhet. Låten vad bra och Andreas framför den bra. Caroline af Ugglas fick min röst, bara för att det är hon. Jag förstod att hon inte skulle komma vidare, men min röst kunde hon ändå få. Och sexa blev hon - bra där!

Kommentarer
Postat av: Camilla

jag tyckte inte om denna delfinal ... =( men andreas va den bästa av dem alla idag. (enligt mig)

Postat av: barajagjohanna

Camilla: Jag tycker alla delfinaler har hållt väldigt låg nivå, därför blev jag ändå positivt överraskad av denna... om man tänker på det totala.

2007-02-25 @ 13:22:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

After Dark var ju helt klart det roligaste bidraget. Har väldigt svårt för Andreas Johnson och kan bara inte gilla hans låtar, men han var ju helt klart en given finalist! Ja The Ark är de enda rätta vinnarna, jag blir grymt besviken på svenska folket om de inte vinner! Men svenska folket röstar alltid fel så...

2007-02-25 @ 13:34:21
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: becka

Sarah Dawn Finer fick varsin röst av mig och dottern, sonen röstade på Andreas Johnson. Alltså fick vi rätt alla tre, och följdaktligen var vi en nöjd och glad familj igår:-)

2007-02-25 @ 16:45:01
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Cicci: Bra, då röstar vi likadant den 12:e då.

becka: Jag förstår att ni var en nöjd och glad familj. :)

2007-02-26 @ 15:33:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Ida

Varför känner jag igen rubriken där??

2007-02-27 @ 22:43:21
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback