Katastrof-deltävling!

32676-582

Det var såhär jag gjorde åt TV:n och alla möjliga när det blev klart att tönt-Måns gått direkt till final, medan Magnus Carlsson inte ens gick till andra chansen. Katastrof, ännu en gång. Precis likadant som första deltävlingen då Andersson & Gibson blev utslagna av Tommy Nilsson. KATASTROFALT! Om alla Idolfjortisar slutade titta på Melodifestivalen och ägnade sig åt enbart Idol, så kanske rätt låt hade gått till final. Jag hatar när det blir så att det är artister som tävlar, inte låtar. Titta bara på Nannes låt. Om en totalt okänd tjej hade sjungit den låten, hade den knappt fått röster. Nu fick den röster för att det var Nanne och en Nannelåt.

Varför insåg inte fler människor storheten i Magnus Carlssons låt? Okej, jag har hört bra mycket bättre låtar, men jämför med alla andra skitlåtar i delfinalen, så var hans låt klart bäst. Lite fart och dunk och en snygg, dansant bög till artist. Jämför det med en töntig 20-åring till svärmorsdröm (?), som varit med i Idol. Gah. Nä. The Ark till Helsingfors, det är vad jag tycker i nuläget. Och porta alla fjortisar från att titta på finalen, så att inget dumt sker.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag håller med dig, fröken Lundström. Tycker schlager-/melodifestivalen blandas ut allt mer av deltagare som inte riktigt hör hemma där och i den genren. Hur skulle det se ut om man vände på det och låt säga Magnus Carlsson entrade Idol och spöade skiten ur samtliga sötsliskiga småpojkar? Förmodligen skulle det bli värsta stora grejen och folk skulle gå ut i protest.
Det börjar nästan bli löjligt.. Schlager ska vara schlager, punkt slut.

Postat av: Linnea

Befann mig i våras i Lunds stadspark och fick plötsligt se Måns där som blev plåtad av en fotograf. Jag skickade ett sms till min syster, som var lite förtjust i honom, där jag skrev att jag är 50 meter från Idol-Måns. Fick svaret: Vad kul! Flirta lite med honom säger mamma! (kan tilläggas att min mamma inte brukar uttrycka sig på det viset, så Svärmorsdröm är verkligen rätta ordet)

2007-02-18 @ 14:44:29
URL: http://linnnis.blogg.se
Postat av: Therese

Hade laddat upp med kaddkaka , godis , läsk och myshär hemma. Blev ett riktigt antiklimax för jag tyckte det var riktigt dålig kvalitet på gårdagens delfinal.
Måns vet jag inte ens vem det är....

När det har blivit så här många deltävlingar känns det som om kvalteten på artister och låtar har sjunkit rejält. Fast en positiv sak är att det finns möjlighet till mer bredd och lite mer variation på låtar och musikstilar

2007-02-18 @ 18:35:59
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Moget, Johanna...


; )

2007-02-18 @ 18:50:27
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Bara skojjade lite!

2007-02-18 @ 18:51:14
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jag håller dessutom med om att Måns förefaller äckligt käckt hurtig med ett klistrat smil på läpparna. Plastigt...

2007-02-18 @ 18:57:57
Postat av: Linn

Plastigt var ordet. Håller med Niklas. *nickar instämmande*

2007-02-18 @ 19:26:19
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: becka

Haha jag och min syster (och vi är inte fjortisar) och mina barn var annars överens om att denna delfinal höll ovanligt hög kvalité, så vi går tydligen mot strömmen... Och jag tycker Måns gjorde ett kanonframträdande. Själv hade jag dock tre udda favoriter igår:
Missmatch, Mani Armani Taha Sheida och Sonja Aldén.

2007-02-18 @ 23:01:06
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Vem är fröken Lundström? ;) Jag måste faktiskt säga att jag inte håller med dig där. Melodifestivalen var lika med schlager förr. Numera är det ju just en melodifestival där det nödvändigtvis inte behöver vara schlager, utan flera olika genrer. Det tycker jag rär kul. Titta på Lordi. Hur mycket schlager är dem? Inte ett dugg. Sen kan man ju ha olika åsikter om att de vann, men jag tyckte att det var roligt (även om jag såklart hellre hade sett Sverige som vinnare).

Linnea: Haha, visst är det så? Min kompis mamma tyckte han var sååå söt, hihi.

Therese: Du missade nog Måns när du var i Madrid. Eller missa och missa, det var inte så mycket att missa. Jag gillar när det är fyra deltävlingar, det gör att många fler låtar och artister kommer fram och jag tycker faktiskt inte att kvaliteten sjunker på grund av det.

Niklas: Jag vet, jag är fantastisk mogen när jag blir arg... Hrm. Att Måns känns plastig håller jag med om. Jag har inget emot honom annars, jag känner ju inte killen, men han är för liten och för "söt" och "gullig" i sitt framträdande för min smak.

becka: Jaså? Det är möjligt att Måns framträdande var bra, men jag gillade inte låten, inte heller hans smil och uttryck. Det som var synd är att jag inte lyssnade på låtarna kvällen innan - man får ut mycket mer av det. Men jag kunde inte, jag låg i poolen på ett spa i Tällberg... hehe... :)

2007-02-19 @ 12:05:08
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Lundström? Ja, jag undrar det ja. Du vill inte veta var jag fick det efternamnet ifrån då jag skrev. Pinsamt. Förlåt mig. :]
Ok, du har en poäng där. Sen är det självklart skillnad på schlager och andra genrer. Jag är nog för "låst" i mitt huvud vid närmare eftertanke. Jag hade säkert tyckt det vore svintrist om ALLA låtar klingade nästintill likadant och inte bjöd på någon större variation.. Det har förändrats idag, förmodligen är det också därför vi har alla dessa olika deltävlingar för att så många fler ska vara med och bidragen ska kunna varieras ytterligare. Men, ledsen.. jag KAN bara INTE med Idol-gänget. Det är väl jag det.. :] Svårflörtad.

2007-02-19 @ 13:37:41
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Linn: Haha, ingen fara.
Jag förstår vad du menar. Fortfarande för två år sedan var jag jättearg över alla konstiga bidrag som inte var schlager. Men jag har accepterat det nu och gillar att det så många olika genres. Däremot har jag någon förkärlek till schlager ändå - även om jag inte aktivt lyssnar på sådan musik, så så fort det dyker upp en riktig schlagerlåt i Melodifestivalen, tänker jag att DÄR har vi en riktig schlager. Melodifestivalen sammankopplas ju ändå med ordet schlager i media och bland artisterna överallt, trots att det inte är särskilt många schlagerbidrag med.
Men titta på Eurovision och vilka bidrag som har vunnit de senaste åren. Inte är det mycket klassisk schlager över dem, utan det är lite nya genres - kul tycker jag. Men lite synd, för tänk om Sverige skickar en superschlager... då kan vi inte räkna med att vinna med tanke på att det verkar vara lite mer alternativa låtar som vinner. Titta på Carolas Invincible. Klockren låt, men där kom hårdrockar-Lordi och tog hem skiten. Hrm.
Idol-gänget kan jag hålla med dig om...

2007-02-19 @ 16:05:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Men Måns är ju så himla söt ju :)!!! Men jag håller med om Magnus Carlsson, mycket otippat att han skulle åka ur. Och ja usch, Nanne, töntlåt och töntartist!

2007-02-19 @ 21:29:28
URL: http://ciccicicci.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback