Ett foto i timmen, lördag 7 juli

image760
08.07 Färdigduschad. Och pigg, trots det tidiga klockslaget en lördag.

image761
09.01 Frukost med te hör till ovanligheterna sedan jag upptäckte smoothien, men nu hade jag ingen yoghurt eller juice hemma - och te är ju aldrig fel.

image762
10.15 Det är Ikea-väder, så storasyster med pojkvän, lillebror med flickvän och jag åker till Valbo (Gävle) för att shoppa (det hade vi gjort även om det inte var Ikeaväder - det var planerat).

image763
11.11 Vi är redan hungriga och pasta med ratatouille för 25 kronor är ju helt okej.

image764
12.07 På Ikea har de ett bord med massor av fina ord på.

image765
13.18 Jag är kundvagnsförare, men det slutar med att kundvagnen blir så överfull att vi får hämta flera, och det ni ser på bilden är inte ens hälften av allt vi köpte (de andra fyra håller på att flytta, därav mycket shopping).

image766
14.00 Hungriga igen. Jag skulle kunna leva på McDonalds-strips. Och alla andra sortes strips också för den delen.

image767
15.10 Hemma, och jag inser att det bara är dags att börja skruva och bygga. Inte ens en pall kan man få färdig!

image768
16.16 Jag har tröttnat. Den andra pallen har jag visst råkat skruva pyttelite snett, vilket gör att jag inte får i den sista plankan (som egentligen inte heter så, men inte vet jag vad det kallas) och jag ger upp. Fotpallen ser och känns bra ut ändå.

image769
17.02 Diskat skålar och bakformar som jag inhandlat och börjar bli rejält trött i huvudet.

image770
18.01 Surfar på mobilen i brist på bredband...

image771
19.10 I brist på annat går jag ut på föräldrarnas gård och tar en bild.

image772
20.04 Är för trött för att röra på mig, så jag fastnar framför datorn och msn och som synes är det någon som tycker att jag ska flytta... Det får jag ofta höra.

Dagen får avslutas där, jag är för trött.


Nästa
EFIT: 7 augusti

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Roligt att shoppa möbler, men usch för att skruva ihop dem. Blir trött bara av att titta.

Postat av: #41

Det heter spånskiva och du får fixa bredbandet snart...
Annars vet du nog precis vad jag tyckte om bilderna, särskilt 2 och 8.

2007-07-07 @ 21:48:53
Postat av: Pumita

Haha, IKEA-väder är ett bra ord! Jag som trodde att det skulle bli uteväder i helgen, men det verkar bli mest blogg- och bokläsarväder. :)

2007-07-07 @ 21:59:20
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Anna Malaga

Alltid kul att se dina bilder.
Vilka snygga naglar! Och du lyckades att inte bryta av dem när du skruvade..?

2007-07-08 @ 00:57:50
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: Michal

"12.07 På Ikea har de ett bord med massor av fina ord på." Jag ser inget polsk ord på den här bordet :P Hmmm...

2007-07-08 @ 11:01:14
Postat av: barajagjohanna

Cliff Hanger: Usch, ja, skruva är trist. Man (eh, jag) känner sig dock duktig när det är gjort. :)


#41: Spånskiva är det ja, tack för det. Haha, ja, jag vet vad du tycker. Bredbandet kommer tillbaka på torsdag...


Pumita: Det som förvånade mig var att det inte var fler som tyckte att det var Ikea-väder... McDonaldsväder verkade det dock vara för många andra.


Anna Malaga: Tack. Jo, ett par naglar blev riktigt fula av skruvandet, så jag fick klippa av dem litegrann...


Michal: Jag fotade bara en liten, liten bit av bordet, det fanns säkert ett polskt ord någonstans också. Jag ville få med "amour" på bilden. :)

2007-07-08 @ 11:53:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Carolita

Vilket roligt inlägg! Duktigt att vakna så tidigt!

2007-07-08 @ 19:04:24
URL: http://www.chululi.blogg.se
Postat av: Anna

Vilka fina bilder du har tagit =)

2007-07-08 @ 20:17:52
URL: http://annacoolsombaraden.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilka fina foton du tar!
och vad snygg din blogg-layout är! (för visst har du ändrat om den lite?)

2007-07-10 @ 11:45:53
Postat av: barajagjohanna

Tacktack.


Anonym: Ja, jag har ändrat den en del del, kul att den gillas.

2007-07-10 @ 11:47:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback