God McMorgon

image1007 image1004 image1005 image1006 image1003

Klockan var strax efter sju imorse när R och jag steg in på McDonalds i Borlänge. Jag har bara ätit frukost på McDonalds en gång tidigare och det var två år sedan - då fanns inte mycket att hänga i granen om man inte äter skinka. Nu tittade R på menyn och berättade att »en McMuffin är god, men den kan inte du äta... toasten är jättegod, men det är ju skinka på, den kan du inte heller äta... hrm...»

 »Är du vegetarian?» frågade kassabiträdet.
»Ja», sa jag.
»Vi kan fixa en toast utan skinka», sa hon.

Stora applåder för McDonalds! I matväg är en halväcklig veganburgare och nån äcklig sallad det enda de kan erbjuda en vegetarian, men god vegetariskt frukost kan de minsann fixa! Det gillar vi. På nya, fräscha McDonalds satt vi sedan ett bra tag och åt frukost. Toast, pannkakor, chokladdonut, te och juice. R slutade jobba på morgonkvisten och jag började jobba timmen efter, så det var perfekt för att mötas upp. Vi hinner liksom knappt det längre.

Och om vi säger såhär: jag vet varifrån jag ska få min frukost när jag börjar sju i fortsättningen...

Bilder

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mumsigt.

Postat av: Jeanette

Så bra! :) Du som är vegetarian..vet du nåt bra recept på en god vegpaj?

2008-02-20 @ 13:13:45
Postat av: Kristin

Har de gjort om på McDonalds eller vad? hahaha, de var de jag reagerade mest på i inlägget! =)

2008-02-28 @ 04:31:53
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Jeanette: Oj... jag är inte bra på pajer. Men tacopaj är ju grymt. Byt ut köttfärs mot quorn- eller sojafärs.

Kristin: Haha, ja, det har de. Mycket fräschare är det nu.

2008-02-28 @ 12:02:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback