Hoppsan, Melodifestivalen börjar visst

På lördag drar Melodifestivalen igång. Det fick jag reda på igår. Min schlagernördiga del av hjärnan verkar ha ersatts av något annat, för jag känner mig inte nördig längre. Tidigare år har jag ju haft nedräkning i ungefär ett halvår. Så sent som förra året var det ju überviktigt att jag skulle få en TV på mitt rum på sjukhuset så att jag inte skulle missa andra chansen. Jag brukade dessutom lyssna på alla bidrag när de spelades på radion mitt på dagen innan kvällens TV-sändning, och jag skrev kommentarer om dem. Jag har varit på plats på Melodifestivalen tre gånger (Falun 2002, Göteborg 2004, Leksand 2006) och haft stenkoll på precis allt. Jag har ju till och med en schlagerkategori på bloggen (som jag kanske borde flytta till musikkategorin?). Och nu visste jag inte om några artister, inte vem som ska vara programledare... jag visste ju inte ens om att Melodifestivalen börjar typ nu.

Men det är ju spännande att det kör igång, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Drar den igång redan på Lördag, hade jag ingen aning om. Tänk vad tiden springer iväg! Tack för påminnelsen. Då det enda inte kommer hända speciellt mkt för mig i helgen blir det helt klart Melodifestival :)

Postat av: barajagjohanna

Camilla: Jag jobbar i helgen, så lördagkvällen har nu ett perfekt upplägg. :)

2008-02-04 @ 22:56:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback