Ett foto i timmen, söndagen 6 december


10.20 Godmorgon, andra advent.


11.18 Halloumi, te och tekakor. Bästa frukosten.


12.30 Sminkning pågår.


13.52 Andra advent och regn. Suck. Vi struntade i promenad och tog bussen till mig.


14.40 En alldeles naturlig kundvagnspackning på Ica?


15.25 Mannen bakar tekakor.


16.26 Själv kokar jag linssoppa och äter mandarin och Falu rågrut för att inte hungra ihjäl.


17.34 Fantastiska.


18.18 Söndagsplugg. Fem dagar till tenta.


19.22 Dags att portionera upp linssoppan och frysa in.


20.21 Andra ljuset.


21.30 Adventsfika. Glögg med smak av chili och choklad var inte min favorit.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du och jag diskuterade ju det här med storkok på fb. Linssoppa verkar vara typisk veg.mat, du är vegetarian va? Hur mycket? Att du inte är Vegan har jag förstått eftersom du äter mycket bakverk med allt vad det innehåller. Är du lactovegitarian?

...Intressant att veta!

2009-12-07 @ 08:22:49
Postat av: Fröken siljans grandmother

det var jag som skrev kommentaren ovan.

2009-12-07 @ 08:56:25
Postat av: Fröken Siljan

Kameran verkar ju funka finfint! Är du nöjd? :) Jag och Lillebror drack blåbärsglögg igår som vi köpte på den lerigaste julmarknaden jag någonsin varit på! Några lussebullar fick jag inte, det fanns inte på HELA marknaden, och inte på konditori Focus heller. Vilket skämt!!

Postat av: Camilla

Ser himla mysigt ut och ser att även någon av er lägger varorna på ett speciellt sätt i vagnen när ni handlar :) Min darling måste beställa vart allt ska vara i vagnen. Jag slänger ner han rättar till ... Ganska komiskt.



Angående soppan, mums. DOCK tycker jag dina måltider ser väldigt små ut då du har dom i sådana små glasburkat. Kanske bara jag som är storätare .. fniss

2009-12-07 @ 13:44:48
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Camilla

beställa = bestämma.

2009-12-07 @ 13:45:42
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Fröken siljans grandmother: Ja, jag är vegetarian sedan åtta-nio år tillbaka. Lakto-ovo-vegetarian (äter mjölk- och äggprodukter) om man ska vara specifik. Fast nu har jag ju visserligen börjat äta lax, så jag vet inte vad jag ska kalla mig längre... lakto-ovo-lax-vegetarian kanske. ;)



Fröken Siljan: Ja, jag är nöjd, nu när jag fattar. Väntar bara på manualen så att jag kan lära mig fokuspunkterna, för på den biten är det lite sissådär just nu...



Camilla: Det är min kära pojkvän som gjorde sig till lite för att jag skulle fota. ;) Glasburkarna ser nog mindre ut än vad de är i verkligheten. Mina portioner är INTE små! :)

2009-12-07 @ 13:48:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback