EXKLUSIVA AVSLÖJANDEN OM KVÄLLENS FESTIVAL


Efter att ha varit på genrepet inför kvällens Melodifestival, så har jag nu några avslöjanden att komma med.

INTE SÅ SNYGGA
För det första är inte artisterna så snygga som vi tror. Utan smink och fixat hår ser de precis ut som oss vanliga dödliga. Velvet såg trött och liten ut, precis som Petra Mede. Molly och Sofia verkade dock ha sminkat upp sig och fixat håret i alla fall. (Det skulle jag också gjort. Utan smink och fixat hår skulle jag också se sliten ut, så cred till bland annat Mede som inte verkade ha några problem med att visa sig ostylad inför ett par tusen personer.)

DÅLIGT STARTFÄLT
När jag lyssnade på låtarna i går kände jag direkt att det här var långtifrån ett lika bra startfält som förra veckan. Trots att artister som Molly Sandén, E.M.D och BWO borde imponera, kan jag avslöja att inget av de åtta bidragen är jättebra. Däremot bjöd artisterna på sig själva i, som det verkade, ganska improviserade intervjusituationer. På genrepet låtsades man att BWO duellerade mot Mikael Rickfors, utan att gå vidare, varpå BWO-Martin skriker »Vi är så jävla förbannade! Röstningsskandal!». Haha!

E.M.D TILL GLOBEN
Bäst är E.M.D som utan tvekan går direkt till Globen. Jag hade hoppats på Molly, men hennes låt är inte särskilt rolig. Jag tror dock att den kan få ett lyft i direktsändningen och faktiskt ta sig till final ändå. BWO, som jag visserligen aldrig gillat, var den största besvikelsen. En upptempolåt i vanlig ordning hade troligen fungerat bättre. Däremot kommer de säkert  ta sig vidare, tack vare att de är BWO. Den fjärde som tar sig vidare är svår att tippa. Velvet och Sofia sjunger inget som sticker ut, men Velvet tar sig i alla fall längst av dem. Maja Gullstrand har kvällens tråkigaste låt, tyvärr. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox har ett härligt dunk och Mikael Rickfors låt kan man tidigt börja tralla med i. Det lär dock inte räcka för att ta honom vidare.

MEDE ROLIGARE ÄN TIDIGARE
Ojämn. Så skulle man väl kunna kalla Petra Medes ledande av Melodifestivalen hittills. I dag gjorde hon sitt säkraste och roligaste främträdande. Dessvärre drar hon väl helt andra skämt i kväll. Det är ju så det brukar fungera med Melodefestivalen... inget får komma ut före den riktiga delfinalen. Hur rolig hon är i kväll har jag alltså ingen aning om.

DALAFÄRGAD FESTIVAL
Falu Kuriren
dissar introt med dalahästar, knäckebröd, kurbitsar och hockeyspelare på scenen. När jag läste dissen, var jag beredd att hålla med om att det är tröttsamt att man alltid kör samma grej när det handlar om Dalarna. Men efter att ha sett det live diggar jag det stenhårt, vilket jag också gör med pausunderhållingen. Det är falubandet Gränslöst och Kalle Moraeus i spetsen som underhåller på fiol. En dalakliché skulle man kunna säga, men som jag som utflyttad dalkulla faktiskt uppskattar. Ingela "Pling" Forsman sitter dessutom med Leksands matchdräkt på sig - underbart!


Ah, en schlagerrapport från Joppe med exklusiva avslöjanden. Vilket scoop!

Bild

Kommentarer
Postat av: Fröken Gästrikland

Fy fan vad rätt du har! Med resultatet i hand kan inte annat än medges att du är en duktig spåkvinna :) Och jo, det bli rätt skönt att åka tillbaka till Norrland idag. Vi ses i snöyran! Kram <3

2009-02-22 @ 10:19:21
Postat av: Johanna

Du borde verkligen bli melodifestivalsproffstyckare på riktigt ;)

Postat av: barajagjohanna

Fröken Gästrikland: Nog för att den här deltävlingen inte var den svåraste att förutspå, men visst, jag måste medge att jag är rätt bra, haha.



Johanna: Jag vet. Jag bara väntar på att någon ska höra av sig. ;)

2009-02-22 @ 21:14:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, äntligen!! Så som jag saknat dina melodifestivalrapporter i år! ;) Nu känns allt lite bättre, hihi :)

2009-02-22 @ 22:17:41
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Ida: Hahaha. Jag lovar att det ska bli fler rapporter. ;) (Och jag hoppas att jag inte lovar för mycket nu...)

2009-02-22 @ 23:39:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Cliff Hanger

Ambitiös rapportering! Själv tyckte jag att Velvet, Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox och Sofia var bäst (även om de inte var jättebra). BWO var verkligen en besvikelse.

2009-02-23 @ 14:01:58
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: Cliff Hanger

2009-02-23 @ 14:06:32
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback