Ni får säga vad ni vill, men visst fasen är hon en bra förebild

Jag har sett upp till henne länge. Hon är en av de coolaste människor som finns. Hon är sig själv till hundra procent, går sin egen väg och skiter i vad alla andra tycker. Jag pratar förstås om Caroline af Ugglas. Det var hennes skiva Mrs Boring  som fick mig att fastna för tio år sedan. Jag kände igen mig i hennes texter. När hon släppte Joplin på svenska  gillade jag henne ännu mer.

Och nu har jag precis lyssnat på hennes nya skiva, Så gör jag det igen. Jag gillar att hon sjunger på svenska. Det tar dock emot att säga att några låtar är bottennapp... Men jag älskar att säga att det finns ett par låtar som är helt fantastiska.

Bland annat Vi blundar  är så oerhört fin. Och duetten Du var mitt hjärta  med Tommy Nilsson, trots att jag verkligen inte är särskilt förjust i just honom, är helt fantastiskt underbart jättevacker.


Bild


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu är jag i falun. Det är inte du. Men OM du kommer förbi, n'hesites pas de me le dire!!!

Postat av: barajagjohanna

Sara: Jag säger definitivt till om jag kommer till Falun!

2009-03-30 @ 09:22:45
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Har lyssnat på henne under eftermiddagen. Jag gillar också. Vi blundar. är bäst enligt mig!

2009-03-30 @ 17:51:33
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback