Veckans tips: kylskåpsrensning

De senaste dagarna har jag försökt snåla lite vad gäller maten. Denna idé kom av att jag dels fick lite panik för att jag "råkat" spara de senaste veckornas kvitton från Ica (ingen rolig historia), dels för att jag ska tillbringa helgen i pojkvännenes lägenhet. Att "snåla" har inneburit att helt enkelt titta vad som finns i min kyl och frys istället för att handla det man är sugen på. Denna kylskåpsrensning har knappast resulterat i något äckligt. Tvärtom. Vi har ätit spagetti och quornfärsås, till och med med parmesan på, det har blivit fantastisk linssoppa, vi har ätit tacos och det har blivit klyftpotatis och tzatziki med quinoabiffar/kyckling. För mig låter det till och med som lyxmiddagar. Tänk vad man kan fixa av att bara ta av det man har istället för att ständigt handla nytt!

Dagens lunch blir dock inte riktigt lika lyxig: Nudelsoppa, eftersom det ligger ett antal paket i skafferiet. Och lite tomat och kiwi för att fortsätta kylskåpsrensningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback