Nostalgi i Paris

Nostalgi, nostalgi, nostalgi....

Det kändes mycket, mycket konstigt att komma tillbaka till Paris. Jag kunde inte riktigt förstå att jag verkligen var där. Det var en mycket, mycket, mycket konstig känsla. Men det var helt underbart! Det kändes på något sätt som om jag aldrig åkt därifrån. Jag kände mig faktiskt lite hemma, särskilt när jag kom till Montmartre. Det var så fint med julbelysning! Där hade de belysning mellan husen på gatorna, och det var så himla fint på Rue Lepic där jag och Carolina bodde. Och det var nästan lika mycket turister som förr. De franska killarna var dock lika jobbiga som förr och vissa expediter lika otrevliga, men jag insåg ändå att Paris är alltid vackert.

(En längre skildring av resan finns på min resedagbok:
www.mintur.se/medlem/johannna)


32676-34
Montmartre i december... helt fantastiskt vackert... till och med vackrare än vanligt!


32676-33
La Loco och Moulin Rouge! Nostalgi.


32676-28
Pain au chocolat och frappuccino au caramel på Starbucks. Jag vet inte varför killen i kassan frågade efter mitt namn och skrev det på koppen, men det gjorde han och det tyckte jag var lite roligt. Joanna, c'est moi.


32676-29
Paris är fiiiint. Se Eiffeltornet i bakgrunden. Seine. Trafik. Liv och rörelse.


32676-23
Åsa och jag på Champs-Élysées. En fransman såg att jag försökte ta kort på oss båda, så han hjälpte till... :)


32676-24

32676-21
Champs-Élysées och Triumfbågen.


32676-30

32676-31
Julskyltning på La Fayette.


32676-3732676-38
Paus med en croissant på ett café.


32676-36
Notre Dame


32676-19
Seine och broar...


32676-18

32676-17
De mysiga stånden med turistprylar längs Seine.


32676-16
Cité - en métrostation.


32676-38
Jag är lite trött efter tre intensiva dagar... väntar på métron här. (...psst... från Sephorakassen sticker det upp ett rosa paket... det är till Ida... hihi...)


32676-37
Métron kommer.


Det är skönt att vara hemma igen, för när man är i Paris så få dagar blir det väldigt, väldigt intensivt och man blir fruktansvärt trött. Men jag vill snart tillbaka igen. En vårshoppingresa är ju given. Och att plugga en termin på Sorbonne känns faktiskt också ganska lockande... trots att skolan ser lite skrämmande ut.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mellan

fina foton! vad tar du med för kamera? ..om det är du som tagit korten :) God Jul!

Postat av: Niclas

Tycker om det du skriver trots att en del beskriver vardagligt liv.
Ska själv resa till Paris o Montemartre i September.
Flanera och upptäcka det som bjuds...samt få lite perspektiv på livet här hemma.
Tack för en fin blogg och lycka till i framtiden.
Har du några mer fina tips om Paris tar jagt tacksamt emot...
Bästa hälsningar
/Niclas

2006-08-14 @ 23:46:35
Postat av: Niclas

Tycker om det du skriver trots att en del beskriver vardagligt liv.
Ska själv resa till Paris o Montemartre i September.
Flanera och upptäcka det som bjuds...samt få lite perspektiv på livet här hemma.
Tack för en fin blogg och lycka till i framtiden.
Har du några mer fina tips om Paris tar jagt tacksamt emot...
Bästa hälsningar
/Niclas

2006-08-14 @ 23:49:53
Postat av: Niclas

Tycker om det du skriver trots att en del beskriver vardagligt liv.
Ska själv resa till Paris o Montemartre i September.
Flanera och upptäcka det som bjuds...samt få lite perspektiv på livet här hemma.
Tack för en fin blogg och lycka till i framtiden.
Har du några mer fina tips om Paris tar jagt tacksamt emot...
Bästa hälsningar
/Niclas

2006-08-14 @ 23:53:37
Postat av: barajagjohanna

Niclas>> Bara skriv till mig (här eller [email protected]), så ska du få tips!
Kul att du uppskattar bloggen!

2006-08-15 @ 21:08:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback