Lite upprörd

32676-7
Påväg hem till mor och far för den dagliga surfdosen...

Allvarligt talat. Nu är jag lite upprörd. Igen. Alltid är det ju nåt.

1. Den muntliga presentationen är uppskjuten för att läraren glömde.

2. Jag fick ett brev från Alfakassan......

3. Min dosa till Internetbanken är död!

Jag börjar från början:

1. Här har man förberett sig i en vecka, varit nervös och orolig och beklagat sig inför allt och alla. Hjälp, jag ska ha muntlig framställning på franska! Ojojoj, hur ska det gå, ojojoj. Har säkert gjort min presentation högt för mig själv tjugo gånger! Jag skojar inte. Tack vare det var jag inte så fasligt hypernervös i morse. Och på lektionen pratade vi om våra sportartiklar, vi lekte lite lekar för att lära oss ord och hade roligt även om redovisningen som det så hemskt kallas fanns i bakhuvudet, men plötsligt var lektionen slut och DÅ kom läraren på att hon glömt våra presentationer!! Hoppsan. Då får vi ta det nästa gång. Vafaaaan! Okej, nu känns det rätt bra att jag övat en del, jag tänker inte titta på det igen förrän på tisdag, dagen innan det ska göras. Men ändå! Mycket irriterande. Jag kunde ha sluppit nervositeten. Jag avskyr när sånt här blir uppskjutet... typiskt. Ska försöka att inte beklaga mig den kommande veckan...

2. Ett brev från allrakäraste Alfakassan låg på dörrmattan när jag kom hem. Kul, tänkte jag sarkastiskt, de brukar nämligen alltid ställa till problem. Mycket riktigt. I kuvertet låg ett avslag på min ansökan. "Enligt 47 § lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring (ALF) skall till ansökan om ersättning bifogas de uppgifter som behövs för bedömande av den sökandes ersättningsrätt." Jag är ett frågetecken. Vad är det som fattas? Jag har skickat in arbetsgivarintyg och studieintyg och jag har ju till och med sagt upp mitt studiebidrag! Det kan inte vara något som fattas! Jag hoppas nåt är fel... Och inte får man tag på dem, så jag kan inte ringa och undra vad det är frågan om. Men vänta ni bara... på fredag, då ringer jag... moahaha.

3. Dages i-landsproblem: Jag har fått en telefonräkning och ska med glad min betala den via Internetbanken. Loggar in på bankens hemsida, trycker på piltangenten på min dosa för att trycka in pin-koden. Och vad händer? Jo, INGET händer! Vafan! Min dosa är död! Så nu hoppas jag att jag får hjälp, för jag har blivit så modern så jag kan inte betala räkningar på annat sätt.

Gud, vad rolig jag är. Det är roligt att skriva. Men det kanske inte är bra att skriva för mycket, jag menar... snacka om att okända människor får koll på ens liv. Nåja.

Jag blev godkänd på tentan förresten, så det var ju trevligt. Fast i och med att jag tyckte att fonetik var relativt lätt men ändå inte fick mer procent, så blir jag rejält orolig för grammatiktentan. Jag var nästan säker på att jag inte kommer att bli godkänd där, nu är jag ännu mer övertygad...

Johanna.
(14 dagar kvar.)

Kommentarer
Postat av: mimmi

antingen får du beställa batterier till dosan, eller så går du till banken och ber om en ny. de brukar vara snälla. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback